Provade med ett sådant för många år sedan men trivdes inte riktigt med det. Kommer inte riktigt ihåg men jag tror det kan ha blivit lite varmt (luften står still innanför skärmen) och besvär av reflexer från solen som du säger. Numera använder jag motorsågshjälmen med nätvisir. Min Husqvarna modell har svart nät som fungerar bra ihop med solen. Ibland har jag skyddsglasögon under men slarvar med det alltför ofta, grus och skit flyger lätt genom nätet.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Använder bara skyddsglasögonen, som följde med min Stihl 130FS vid köpet.
Och hörselskydd förstås.
Det skvätter inte så mycket tycker jag.
Men jag använder bara trimmertråd och treuddsklingan för ogräs och buskar, ingen skogsröjning.
Och hörselskydd förstås.
Det skvätter inte så mycket tycker jag.
Men jag använder bara trimmertråd och treuddsklingan för ogräs och buskar, ingen skogsröjning.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Skogshjälmen med nät.
kolla på de lite "dyrare" nät hjälmarna som har etsade visir, mindre reflexer samt ger bättre ljusgenomsläpp tex stihl g3000 hjälmen.
kolla på de lite "dyrare" nät hjälmarna som har etsade visir, mindre reflexer samt ger bättre ljusgenomsläpp tex stihl g3000 hjälmen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden