5 346 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Vilken vit kulör?
Har tidigare skrivit om att jag vill måla vårt blivande hus i vit slamfärg. Men har nu blivit avrådd från detta från vår målarmästare så nu blir det inte det... val av typ av färg återstår men nu undrar jag vilken kulör man ska ha på ett vitt hus? Fönstrena kom nu iveckan och de är fabriksmålade i s-0502-y "kalkvit" alltså vit med en släng av gult i. Då borde jag kasnke ha samma kulör på fasaden?
Är denna fin att ha? Skulle nån vilja komma med tips och råd vore jag tacksam! Det finns ju mängder av vita kulörer.....
Är denna fin att ha? Skulle nån vilja komma med tips och råd vore jag tacksam! Det finns ju mängder av vita kulörer.....
Och det finns även mängder av diskussioner här på forumet om denna 0502-Y!! Sök och du ska finna... Men om den är fin att ha är väldigt individuellt, (personligen hade jag inte valt den, tycker den är just för gul) men alla tycker olika, och i slutändan är det upp till dig att bestämma vilken vit kulör du vill ha!
Lycka till!
Lycka till!
Vi har en vit som heter demivit (Demideck) den är vit grå de fabriksmålade fönster och dörrar ser vita ut om man jämför, men du får ett vitt intryck av huset. De säger att man ska välja en "smutsig" färg på huset. Visst allt är frågan om tycke och smak.
Jag tror oxå att jag egentligen tycker att 0502-y är för gul... Men jag tänker inte måla om de nya fönstrena! Hade inte en tanke på vit nyans då huslevernatören skulle beställa våra fönster, annars kunde man ju lagt sig i detta!
Så vi måste ju ha tag på en vit nyans som ändå passar ihop med den. S-0500-N verkar ju vara poppis när jag sökte lite bland gamla trådar. Kan den funka ihop med fönstrena eller kommer de se jättegula ut då?
Ytterdörrarna kommer vara mörkröda, så det är en altandörr och sen då alla fönster som är i kalkvitt.
Så vi måste ju ha tag på en vit nyans som ändå passar ihop med den. S-0500-N verkar ju vara poppis när jag sökte lite bland gamla trådar. Kan den funka ihop med fönstrena eller kommer de se jättegula ut då?
Ytterdörrarna kommer vara mörkröda, så det är en altandörr och sen då alla fönster som är i kalkvitt.
En smutsig färg skulle jag nog inte välja, har ett vitt hus och det är inte målat på många år = smutsigt, och det ser verkligen INTE kul ut! så skulle verkligen inte rekommendera någon att måla huset i en ton av vit som ser smutsig ut... hellre då en neutral vit, såsom 0500-N.
Klicka här för att svara