Hej,
Jag har utomhuskran enligt bild.
Den håller tätt i stängt läge men läcker från dräneringshålet i fullt öppet läge med trädgårdsslang påkopplad med där munstycket är avstängt.

1. Vilken kran är det? (fabrikat/årtal/rsk)
2. kan det finnas reservdelar eller måste jag byta hela?

• Utomhuskran med påkopplad trädgårdsslang som läcker från dräneringshålet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuskran monterad på vägg med trädgårdsslanganslutning och synligt droppande vatten.
    Skapa konto
Tack för bra svar. Då kanske valet faller på att köpa en ny då den befintliga dessutom är rätt trög att öppna och stänga.

Tänkte ställa en följdfråga.
Hur kommer det sig att det inte finns utomhuskranar med ratt/vred? Det känns ju som nyckeln inte sitter kvar utan ramlar ner på marken hela tiden.

Troligen för att man ska kunna ta bort den efter varje gång så att inte någon sätter på den och lämnar den på som ett "bus"

• Gilla
tergo
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Troligen för att man ska kunna ta bort den efter varje gång så att inte någon sätter på den och lämnar den på som ett "bus"
Eller att objudna campare tar dricksvatten utan att fråga..(Har råkat ut för detta).
Irriterande då jag skulle säga "ja" om folk frågar först. Men bara klampa in och ta för sig gör att man blir "ogin".

Krilleman
P proffsrik skrev:
Tänkte ställa en följdfråga.
Hur kommer det sig att det inte finns utomhuskranar med ratt/vred? Det känns ju som nyckeln inte sitter kvar utan ramlar ner på marken hela tiden.
Klart det finns det.

Och ventil innanför som endast betjänar din vattenutkastare är ju ett måste!

Väggmonterad vattenventil av märket FM Mattsson med skruvfäste och blå markering på vredet.
Skapa konto

Ventil för vattenutkastare i metall, med handtag och anslutning för trädgårdsslang. Märkt "Mora".
Skapa konto

Ventil för vattenutkastare med kopparrör och monteringsplatta.
Skapa konto

Och ventil innan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.