12 019 läst ·
7 svar
12k läst
7 svar
Vilken typ av klet för att täta vid fönsterbleck?
Jag ska täta några misstänkta springor mellan fönsterbleck och fasad och undrar vilken typ av masa/klet som jag ska använda. Finns ju en massa att välja på. Kan denna vara bra eller har ni andra tips?
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
Medlem
· Stockholms län
· 221 inlägg
vad bor du i för sorts hus?
I teglehus används ofta murbruk. I trähus tätar man inte mellan fasadpanel och fönsterbleck.
I teglehus används ofta murbruk. I trähus tätar man inte mellan fasadpanel och fönsterbleck.
Det är precis vad du skall ha.
Precis så är fallet i mitt trähus. Är det inte någon sorts byggstandard att fälla in bläck i smygar? hur som helst så har de inte gjort det och jag tror inte det är helt tätt. Och tack för att du bekräftade att kletet på Clas O är det jag ska ha!verktygsgurun skrev:
Standard vet jag inte, det ser ju mer arbetat ut med injackade fönsterbleck.Fredric1 skrev:
Dock så är problemet ute på byggena pga att allt skall gå så fort nuförtiden att om man gör en urjackning så blir det trärent/omålat i urjackningen vilket naturligtvis gör att det inte håller lika länge. Jag och min plåtslagare föredrar att blecken monteras mellan smygarna istället pga av detta. (Tätad med fog)
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Lyfter tråden efter viss dvala eftersom jag har exakt samma problem, fönsterblecken är monterade mellan smygarna med rejält glapp.
Vad säger forumet om Biltema Akryltätning?
Akrylfog - Biltema.se
Vad säger forumet om Biltema Akryltätning?
Akrylfog - Biltema.se
Produkter som diskuteras: "Akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden