Jag har en vedeldad rök som i dagsläget har en analog termometer för övervakning av temperaturen i rökutrymmet. Vidare använder jag en Weber bt termometer för att övervaka köttet/fisken. Resultatet blir bra, men kräver nästan att jag sitter vid röken under tillagningen.

Nu vill jag i stället ha en wifi lösning som kan övervakas via en app i padda eller telefon. Det behövs en sensor för temp i rökutrymmet och minst två, gärna 4, sensorer för övervakning av livsmedelstemperaturen. I en framtid vill jag kunna integrera det hela i Home Assistant, men det är inget hårt krav.

Förutsättningarna är att det finns en bra wifi signal, men ingen ström eller ethernet i anslutning till röken. Ström finns och ethernet finns ca 5 m bort, innanför en välisolerade villavägg.

Har kikat på nedanstående och är intresserad av erfarenheter av denna samt andra alternativ som uppnår kravspecen ovan.

https://burgerstore.se/produkt/meat...Yx1Zp728g5yM08Egoa5lQw-jK8Wz6MLAaAkJ2EALw_wcB

• En vedeldad rök med en analog termometer på utsidan, omgiven av natur och lite snö på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Weber har deras hub som använder samma temp-sonder som för den du redan har. Så kan du återanvända dem.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Weber har deras hub som använder samma temp-sonder som för den du redan har. Så kan du återanvända dem.
Aha! Den har ju wifi! Det verkar vara ett intressant alternativ. Tack!

Någon som anslutit denna till HA?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.