Hej!
Har köpt en lägenhet vars toalett jag inte blir klok på. Vill byta sitsen då den sitter snett och är trasig i fästet men förstår inte vilken modell jag ska beställa. Det är en Ifö, men måtten eller fästet stämmer inte riktigt med vad jag kan se på deras hemsida. Är det en Ifö Spira modern? Är det någon vänlig själv som vet vilken modell jag ska beställa utifrån att se på bilderna. Någon som kan hjälpa mig i denna skitsits?

Själv sitsen på bilden är 36 cm bred och 44 cm djup med stängt lock.
Fästpunkterna sitter 15 cm ifrån varandra.

• Vägghängd toalett med stängt lock, monterad i ett kaklat badrum. En tvättmaskin syns i bakgrunden. Toalettsitsen är trasig i fästet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettstol med närbild på fästena för sitsen, som sitter snett. Fästpunkterna sitter 15 cm från varandra.
    Skapa konto
  • Toalettsits av okänd modell med locket uppfällt, fäste och detaljer synliga. Toalettpappershållare till höger.
    Skapa konto
  • Toalettstol med en tumstock tvärs över locket, längd visas som 36 cm.
    Skapa konto
Satsuki
Väldigt likt vår Ifö Spira Art…

Förslag:
Skicka in hela detta inlägg till IFÖ eller valfri VVS-firma som säljer IFÖ. Du har formulerat det tydligt och bra. Så nu gäller det att fråga de som kan svara och leverera.

Bönhas Bönhas skrev:
Förslag:
Skicka in hela detta inlägg till IFÖ eller valfri VVS-firma som säljer IFÖ. Du har formulerat det tydligt och bra. Så nu gäller det att fråga de som kan svara och levererar
Bönhas Bönhas skrev:
Förslag:
Skicka in hela detta inlägg till IFÖ eller valfri VVS-firma som säljer IFÖ. Du har formulerat det tydligt och bra. Så nu gäller det att fråga de som kan svara och leverera.
Toppen, tack för bra tips!

Satsuki Satsuki skrev:
Väldigt likt vår Ifö Spira Art…
Aha, tack ska kolla upp den modellen.

Säker på att det är en Ifö?

Edit;

Det kan stå IFÖ på tryckknappen men porslinet behöver inte vara IFÖ. Det ser ut som en Geberit.

P PRLS skrev:
Säker på att det är en Ifö?

Edit;

Det kan stå IFÖ på tryckknappen men porslinet behöver inte vara IFÖ. Det ser ut som en Geberit.
Det står Ifö på porslinet men på tryckknappen på väggen stär det Geberit. Har mailat de och frågat, hoppas på svar i veckan.

• Gilla
PRLS
  • Laddar…
P PRLS skrev:
Samma företag, olika varumärken.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.