Vet i tusan om jag skulle göra något i ditt fall.
Det ser ut att vara gammalt element och även grova rör anpassat för hetvatten där det krävs ett stort flöde varmt vatten för att få bra effekt på elementet och att avge värme.
Fungerar ventilen idag så försök att manuellt strypa den till lämplig temperatur.
Vad har du för värmekälla?
Det ser ut att vara gammalt element och även grova rör anpassat för hetvatten där det krävs ett stort flöde varmt vatten för att få bra effekt på elementet och att avge värme.
Fungerar ventilen idag så försök att manuellt strypa den till lämplig temperatur.
Vad har du för värmekälla?
Jag eldar med ved. Jag behöver inte ha varmare än frostfritt i garaget, för där står hydroforen. Det frös sönder förut för förra ägaren, så lite värme krävs. Och en termostat vore nog bra, vill inte ödsla värme i onödan när jag istället kan ha den inne i huset.
Ser likadant ut som mitt gamla med. Ska undersöka det lite närmare när jag kommer hem vad rörkrökaren satt på för grejer. Var i alla fall också MMA grejer han satt på. Från början var det bara tänkt att byta innanmätet men när jag kom hem så hade han bytt hela paketet så att säga.
Ventilen kallas "bäst".
MMA har utbytesventiler som du kan byta till så du slipper skruva i gamla rör för att byta hela ventilhuset.
http://www.rinkabyror.se/artikel/mma-insats-bast-10r/ (kolla så du får rätt dimension)
Och en MMA termostat på den så är det fixat.
MMA har utbytesventiler som du kan byta till så du slipper skruva i gamla rör för att byta hela ventilhuset.
http://www.rinkabyror.se/artikel/mma-insats-bast-10r/ (kolla så du får rätt dimension)
Och en MMA termostat på den så är det fixat.
Klicka här för att svara
