Hej!

Bor i flerfamiljshus från 60-talet med fönster från ca -90.

Tätningslisten mot yttersta rutan/bågen går sönder i molekyler så fort man tittar på den. Vet någon vad som är bäst att ersätta den med (se bild)?
 
  • Närbild av ett fönster i ett äldre hus med skadad tätningslist mot glasrutan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En ny tätningslist :)

Det finns några olika modeller och det är bara prova dig fram och se vilka som sluter tätt.
Bror på avståndet mellan det som ska tätas med mera
 
Ja men det finns ju dammlister (som verkar vara en egen grupp) och typ gummi. Känns som de har olika användningsområden och funktion?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
V Vange80 skrev:
Ja men det finns ju dammlister (som verkar vara en egen grupp) och typ gummi. Känns som de har olika användningsområden och funktion?

En dammlist skulle fungera bra här vid ytterbågen,
 
  • Gilla
Vange80
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
En dammlist skulle fungera bra här vid ytterbågen,
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.