Nu är det dags att måla om innertaket. Strök ett blött finger över färgen och färgen kritade av sig. Dock inte om jag gnuggade med torrt finger.
Limfärg tänkte jag och började planera tvätt eller oljefärg osv.
Men nu när jag skulle se hur lätt färgen lossnar torkade jag först med våt trasa. Färgen kritade av sig lite men till en viss gräns bara.
Strök på lite tapetlim på en liten bit och väntade en timme. Tog en spackel o försökte skrapa... Gick inte
Har jag kanske sån tur att det är helt vanlig vattenlöslig takfärg ändå? Aldrig målat tak... Kan sån färg krita av sig lite på det här viset?
Har inte heller någon aning om hur lätt Limfärg ska gå att lösa upp.