Hej, undrar vad strömbrytaren på bilden är för någon och var man kan hitta en precis likadan för två knappar? Har inte hittat när jag har sökt. Det är bara plasten och skruvarna som behövs. Målaren som var här tappade bort plasten. Lägenheten är byggd 1972. Är det kanske någon som har en liggandes hemma?

• Rund vit strömbrytare med två knappar på en vägg, saknar plast- och skruvfästen, från en lägenhet byggd 1972.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får leta hos någon affär eller firma som pysslar med återbruk av gamla och använda grejor, alt höra med någon elfirma om de har något liggande i skrotlådan.
Modellen lär du inte hitta nytillverkad.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag har nått snarlikt i garaget, har tyvärr ingen dubbel dock.
Gammal strömbrytare på väggen i ett garage, rund och något smutsig, med en Schneider Electric dosa ovanför.
Skapa konto

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har nått snarlikt i garaget, har tyvärr ingen dubbel dock.
[bild]
Va synd, behöver en dubbel

BirgitS
Jag såg den typen av brytare rätt ofta på Blocket för några år sen. Har inte kollat efter det sen dess så jag har ingen aning hur ofta det dyker upp några där numera.

• Gilla
EEOK
  • Laddar…
E EEOK skrev:
Hej, undrar vad strömbrytaren på bilden är för någon och var man kan hitta en precis likadan för två knappar? Har inte hittat när jag har sökt. Det är bara plasten och skruvarna som behövs. Målaren som var här tappade bort plasten. Lägenheten är byggd 1972. Är det kanske någon som har en liggandes hemma?
Det är målarens ansvar att leta efter en till dig.

Jag har en dubbel i vardagsrummet.
Jag har ingen nostalgisk känsla till denna och byter gärna till en modern...vad vill du betala?

• Gammal dubbel strömbrytare i beige på en vägg, avsedd för utbyte mot en modernare variant.
    Skapa konto
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag har ingen nostalgisk känsla till denna och byter gärna till en modern...vad vill du betala?
Tack, jag hann köpa en ny i gammal stil istället.

S sonjan skrev:
Det är målarens ansvar att leta efter en till dig.
Ja, han hittade ingen sådan.

D Dilato skrev:
Har den där radioaktiva knappar som lyser?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.