1 597 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vilken sorts färg?
Jag har målat snickerier inomhus med halvblank alkydoljefärg och blivit nöjd med resultatet. Problemet är att det är ganska elakt för halsen att stå i ångorna. Vattenbaserad lackfärg är ur det avseendet bättre, men i stället blir inte resultatet lika bra. Det jag använt är i båda fallen Beckers. Finns det någon färg som blir lika snygg som alkydoljefärgen utan att vara så elak för halsen?
Erik.
Erik.
Ett par tips om man vill "höja" resultatet på vattenburen lackfärg.
Om man har möjlighet att måla i kall och fuktig luft så har man längre tid på sig att få till finishen, samt att den kan flyta ut bättre. Måla en disig dag med öppna dörrar och fönster.
Allt man kan plocka ner och måla bit för bit på liggande ytor får också en bättre finish.
Om man har möjlighet att måla i kall och fuktig luft så har man längre tid på sig att få till finishen, samt att den kan flyta ut bättre. Måla en disig dag med öppna dörrar och fönster.
Allt man kan plocka ner och måla bit för bit på liggande ytor får också en bättre finish.
Skulle tro att det är den här som det syftas på http://www.beckers.se/sv/Inomhus/Vara-produkter1/Lackfarger/Elegant-Aqua-Lackfarg-Halvblank/
En oerhört bra färg som faktiskt inte ligger långt ifrån oljefärgerna. Jag håller mig till Nordsjö i nästan alla lägen utom när det gäller lackfärgen.
En oerhört bra färg som faktiskt inte ligger långt ifrån oljefärgerna. Jag håller mig till Nordsjö i nästan alla lägen utom när det gäller lackfärgen.
Det var bestämt den färg jag provat. Det oljebaserade hette också elegant. Tack för tipset i alla fall.Guzzi skrev:
Erik
Klicka här för att svara