Har en Toro 1128 köpt begagnad 2013…..
Och den är fullt duglig i Stockholmstrakten iaf.

T Taxture skrev:
Har en Toro 1128 köpt begagnad 2013…..
Och den är fullt duglig i Stockholmstrakten iaf.
Tack för det!

Den Toro jag har är utan brytpinnar. Tror det är en 1028oxe.

På 70-talet körde kommunen belos tvåhjulstraktor med tremetersplogar på skridskobanorna häromkring och det finns ju snöslunga som tillbehör……..dyker upp fina exemplar på Blocket ibland

BigR
ullberg ullberg skrev:
@BigR - är det verkligen så att Toro HD-modeller inte alls har brytpinnar/-bultar? Jag har själv inte en HD-modell så vet inte men undrar vad dessa är till för (från din länk ovan):

[bild]

:)

/U
Ja det var konstigt. Men det är väl inga riktiga brytbultar ser det ut som.
"Power Max använder speciella växlar som är så pass starka att de inte behöver skyddas med säkerhetsstift. Istället används härdade skruvar som har konstruerats för att inte gå sönder vilket innebär att du aldrig skall behöva ersätta några säkerhetsstift."

B
N nybyggarn3 skrev:
En snabb koll på nätet visar att toro 826 kostar knappa 20 tkr hos den lokala återförsäljaren. Kanske kan vara en vinnare.
En så´n har jag, köpt ny för 7-8 år sedan, då var den billigare. Jag är mycket nöjd med min, kommer det någon decimeter snö eller mer får den jobba och jag sparar min rygg. Är det två-tre decimeter riktig blötsnö är den i klenaste laget, men är det två-tre decimeter "vanlig" snö tuggar den på friskt. Jag köpte snökedjor för att jag har en liten backe att köra i men jag har aldrig behövt använda dem.

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Nu är snöslungan levererad och igångkörd. Blev en Toro 928. Beställde tillslut från byggmax för att få bra pris och billig frakt, och samtidigt undvika bygghemma.

Det har snöat en del men ligger bara som puder på gruset. Premiären får vänta lite till.

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Visst hade du en tråd där du efterfrågade en snöslunga ganska i närtid?

Men hur som haver, jag tar alltid och packar med bilen dom första snöfallen som kommer.

När det är gjort 2-3 gånger så brukar jag köra snöslungan. Annars har man fullt med sten i gräsmattan. Eller i grannens hus

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
BigR
N nybyggarn3 skrev:
Nu är snöslungan levererad och igångkörd. Blev en Toro 928. Beställde tillslut från byggmax för att få bra pris och billig frakt, och samtidigt undvika bygghemma.

Det har snöat en del men ligger bara som puder på gruset. Premiären får vänta lite till.
Den kommer du bli nöjd med

Har varit ute med min 928 två gånger hittills denna säsong.
Snöslunga täckt med snö framför snötäckt bil med snöig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Visst hade du en tråd där du efterfrågade en snöslunga ganska i närtid?

Men hur som haver, jag tar alltid och packar med bilen dom första snöfallen som kommer.

När det är gjort 2-3 gånger så brukar jag köra snöslungan. Annars har man fullt med sten i gräsmattan. Eller i grannens hus
Jag är lite osäker på vad du menar men jag startade en annan tråd under hösten för att få lite tipps angående min plan på att spola en skridskobana på havet. Där kom vi bl.a. in på snöslunga men jag valde ändå att starta en egen tråd för att få ännu mer råd inför köpet av snöslunga, vilket föll ut väl.

Kan tipsa om att den blir än trevligare att köra med lite bredare skor i plast. Original funkar inte alls på grus.

R Robert-san01 skrev:
Kan tipsa om att den blir än trevligare att köra med lite bredare skor i plast. Original funkar inte alls på grus.
Själv kör jag powerboots på vintern. Foppaofflorna blir lite kalla. Men du kanske syftar på något annat?;)

P
N nybyggarn3 skrev:
Själv kör jag powerboots på vintern. Foppaofflorna blir lite kalla. Men du kanske syftar på något annat?;)
träskor :ok:

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
P
N nybyggarn3 skrev:
främre skenorna för matarbordet skulle jag tro :thinking:

Maskintok skrev:
främre skenorna för matarbordet skulle jag tro :thinking:
Tänkte nästan att var något sådant;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.