14 182 läst ·
71 svar
14k läst
71 svar
Vilken snöslunga?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Den Toro jag har är utan brytpinnar. Tror det är en 1028oxe.
Ja det var konstigt. Men det är väl inga riktiga brytbultar ser det ut som.ullberg skrev:
"Power Max använder speciella växlar som är så pass starka att de inte behöver skyddas med säkerhetsstift. Istället används härdade skruvar som har konstruerats för att inte gå sönder vilket innebär att du aldrig skall behöva ersätta några säkerhetsstift."
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
En så´n har jag, köpt ny för 7-8 år sedan, då var den billigare. Jag är mycket nöjd med min, kommer det någon decimeter snö eller mer får den jobba och jag sparar min rygg. Är det två-tre decimeter riktig blötsnö är den i klenaste laget, men är det två-tre decimeter "vanlig" snö tuggar den på friskt. Jag köpte snökedjor för att jag har en liten backe att köra i men jag har aldrig behövt använda dem.N nybyggarn3 skrev:
Nu är snöslungan levererad och igångkörd. Blev en Toro 928. Beställde tillslut från byggmax för att få bra pris och billig frakt, och samtidigt undvika bygghemma.
Det har snöat en del men ligger bara som puder på gruset. Premiären får vänta lite till.
Det har snöat en del men ligger bara som puder på gruset. Premiären får vänta lite till.
Visst hade du en tråd där du efterfrågade en snöslunga ganska i närtid?
Men hur som haver, jag tar alltid och packar med bilen dom första snöfallen som kommer.
När det är gjort 2-3 gånger så brukar jag köra snöslungan. Annars har man fullt med sten i gräsmattan. Eller i grannens hus
Men hur som haver, jag tar alltid och packar med bilen dom första snöfallen som kommer.
När det är gjort 2-3 gånger så brukar jag köra snöslungan. Annars har man fullt med sten i gräsmattan. Eller i grannens hus
Jag är lite osäker på vad du menar men jag startade en annan tråd under hösten för att få lite tipps angående min plan på att spola en skridskobana på havet. Där kom vi bl.a. in på snöslunga men jag valde ändå att starta en egen tråd för att få ännu mer råd inför köpet av snöslunga, vilket föll ut väl.L Lutte skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Kan tipsa om att den blir än trevligare att köra med lite bredare skor i plast. Original funkar inte alls på grus.