1 084 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Vilken SELE
Ska då upp på taket och fixa lite saker, Taket lutar en aning men går att gå utan problem.
Ska ju givetvis använda mig av Säkerhetssele. Vilken ska jag ha och vad ligger dom på i pris?
Tänker att jag kommer använda Selen till andra saker sen så den för ju gärna vara bekväm att ha under längre perioder.
Har funderat på två olika modeller, Antingen en helsele eller en sittsele. är ny på detta
Ska ju givetvis använda mig av Säkerhetssele. Vilken ska jag ha och vad ligger dom på i pris?
Tänker att jag kommer använda Selen till andra saker sen så den för ju gärna vara bekväm att ha under längre perioder.
Har funderat på två olika modeller, Antingen en helsele eller en sittsele. är ny på detta
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 055 inlägg
frågan är egentligen hur mycket du vill lägga , vill du ha den billigaste eller skall du använda den ofta ?
finns ju även begagnade
finns ju även begagnade
Självbyggare
· Stockholm
· 10 256 inlägg
Köp något enkelt och byt ofta. Missfärgad, smutsig eller skadad rep/sele skall skrotas direkt.
Glöm inte rep, ryckdämpare och gärna en väska så den är skyddad när den inte används.
Jobbar man som anställd i sele skall den besiktas var år och får inte vara äldre än 10år.
Glöm inte rep, ryckdämpare och gärna en väska så den är skyddad när den inte används.
Jobbar man som anställd i sele skall den besiktas var år och får inte vara äldre än 10år.
Ja.. Det var ju det också. Hittat en sele men med alla tillbehör så hamnade allt nära 10k och vet inte om det är värt det.R Robert-san01 skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 386 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 386 inlägg
Den enkla cresto kittet kostar väl lite drygt 2000kr och har allt man behöver och duger gott och väl många många år för en villaägare.
En sak man kan tänka på är att dom billigaste kitten ofta har 10m lina medans dom lite dyrare kan ha 15m. Om det spelar någon roll är upp till var och en.
En sak man kan tänka på är att dom billigaste kitten ofta har 10m lina medans dom lite dyrare kan ha 15m. Om det spelar någon roll är upp till var och en.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 256 inlägg
Kolla Julas kitt, de har även ett lite mer påkostat. Miller/Honeywell har också bra saker.
Jag har en Cresto med vaddering mm och den är nog i ungefär samma prisklass som Petzl.
Jag har en Cresto med vaddering mm och den är nog i ungefär samma prisklass som Petzl.
Klicka här för att svara