3 770 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Vilken Router
Bor i trähus från 33, med flera våningar. Har befintlig laptop med wireless mottagare. Har även en gammal Dell med USB uttag. Önskar köpa en router till mitt ADSL internet, gärna ett paket där ett USB stickkort medföljer så att båda datorer kan användas. Men vilken?
(Är det enklast med en router, eller ska jag ha en kombi ADSL modem/router?)
(Är det enklast med en router, eller ska jag ha en kombi ADSL modem/router?)
Jag rekommenderar att du tar en lös router. Enklare iom att man kan felsöka en pryl i taget om det skulle strula.
Sen när det gäller modeller så gäller verkligen det gamla talessättet att man får vad man betalar för så ju dyrare ju bättre i princip
Sen när det gäller modeller så gäller verkligen det gamla talessättet att man får vad man betalar för så ju dyrare ju bättre i princip
Jag har testat en mängd routrar och jag tycker inte man ska styras av vad som är integrerat. För många "vanliga" användare är en helintegrerad router den bästa lösningen. Hur som helst, när man nu bestämt sig för att skaffa en router så bör man generellt sett undvika de allra billigaste varianterna, det finns undantag.
Jag skulle kunna rabbla upp en massa "att tänka på" men jag tror inte det gör dig glad utan i stället så kan jag rekommendera D-Link DIR-655. Den är något dyrare men fungerar fantastiskt bra. D-Link har annars en massa skräp men detta är ett russin i kakan så att säga.
IronG
Jag skulle kunna rabbla upp en massa "att tänka på" men jag tror inte det gör dig glad utan i stället så kan jag rekommendera D-Link DIR-655. Den är något dyrare men fungerar fantastiskt bra. D-Link har annars en massa skräp men detta är ett russin i kakan så att säga.
IronG
Jag har också testat en mängd olika routrar och ADSL-módem.
Senast blev det inköpt Linksys ADSL-modem och fristående Wlan-router.
Det funkar helt klart bäst hittills, hyfsad täckning ute under parasollet och bra
mycket bättre prestanda i modemet.
Rekommenderas varmt.
Senast blev det inköpt Linksys ADSL-modem och fristående Wlan-router.
Det funkar helt klart bäst hittills, hyfsad täckning ute under parasollet och bra
mycket bättre prestanda i modemet.
Rekommenderas varmt.
Klicka här för att svara