1 017 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Vilken platta till Festool ETS150?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Hej
Vilken platta rekommenderar ni till Festool ETS150/3 och till vilka sliparbeten passar de olika plattorna till?
Det kanske är så enkelt att standardplattan funkar till allt?
(Knappast troligt när det gäller Festool)
Vilken platta rekommenderar ni till Festool ETS150/3 och till vilka sliparbeten passar de olika plattorna till?
Det kanske är så enkelt att standardplattan funkar till allt?
(Knappast troligt när det gäller Festool)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Lägger till en fråga, vilket varvtal till vad?
Jag slipar med den i princip dagligen. Slipar till största delen hyvlat virke och en del Mdf/plyfa. Dvs sällan behov av mkt avverkning.
Använder den hårda plattan till nästan allt. Standardplattan vid runda former.
Oftast full fart på trä, undantaget om det är mkt tunt faner, jag slipar en kant eller pm det på annat sätt är känsligt. Lägre fart på färg, pga att det annars gärna kletar, förvisso ett problem som verkligen avtagit med de nya granatpapperna.
Använder den hårda plattan till nästan allt. Standardplattan vid runda former.
Oftast full fart på trä, undantaget om det är mkt tunt faner, jag slipar en kant eller pm det på annat sätt är känsligt. Lägre fart på färg, pga att det annars gärna kletar, förvisso ett problem som verkligen avtagit med de nya granatpapperna.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Tack för ett utförligt svar!Daniel_N skrev:Jag slipar med den i princip dagligen. Slipar till största delen hyvlat virke och en del Mdf/plyfa. Dvs sällan behov av mkt avverkning.
Använder den hårda plattan till nästan allt. Standardplattan vid runda former.
Oftast full fart på trä, undantaget om det är mkt tunt faner, jag slipar en kant eller pm det på annat sätt är känsligt. Lägre fart på färg, pga att det annars gärna kletar, förvisso ett problem som verkligen avtagit med de nya granatpapperna.
När du skriver hårda plattan, menar du då den med blå plast på?
Köpte nämligen med den då säljaren tyckte den var nödvändig.
Som Daniel skriver, lägre fart när det är risk att det kletar ihop pga värmeutvecklingen.
kolla gärna tex https://www.festool.se/Service/Documents/Ytbearbetning Familjebroschyr_FINAL.pdf för inspiration. Finns annat godis på MyFestool åxå,
kolla gärna tex https://www.festool.se/Service/Documents/Ytbearbetning Familjebroschyr_FINAL.pdf för inspiration. Finns annat godis på MyFestool åxå,
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Bara att spara ner i iBook's så kan du läsa den där alternativt dropbox 
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
iBook's är Apples egna pdf läsare kan man säga.
Går att köpa böcker mm- där
Och nej, du behöver inte spara ner den på datorn först.
Bara att öppna pdf-filen på paddan och trycka en gång mitt på skärmen och sen på den där böjda pilen uppe till höger välj därefter öppna i Dropbox.
På iOS 7 så står det "öppna i iBooks eller öppna i... och här väljer du din dropbox applikation
Går att köpa böcker mm- där
Och nej, du behöver inte spara ner den på datorn först.
Bara att öppna pdf-filen på paddan och trycka en gång mitt på skärmen och sen på den där böjda pilen uppe till höger välj därefter öppna i Dropbox.
På iOS 7 så står det "öppna i iBooks eller öppna i... och här väljer du din dropbox applikation
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Se på tusan!Hammer_SWE skrev:iBook's är Apples egna pdf läsare kan man säga.
Går att köpa böcker mm- där
Och nej, du behöver inte spara ner den på datorn först.
Bara att öppna pdf-filen på paddan och trycka en gång mitt på skärmen och sen på den där böjda pilen uppe till höger välj därefter öppna i Dropbox.
På iOS 7 så står det "öppna i iBooks eller öppna i... och här väljer du din dropbox applikation![]()
Det var ju bara att trycka på skärmen, så kom det upp spara i ibooks. Riktigt smidigt!
Tack!!
Inga problem!hantverkare1 skrev:
Använder detta hela tiden, både i jobet och privat.
Skit gött att ha med sig alla firmans kataloger i paddan + att nu tar lektyren aldrig slut på muggen heller.
När jag har läst klart en så är det ju bara att ladda ner någon ny ;-)
Klicka här för att svara
