de låter smart.. hur kopplar man detta då å vart hittar man en sådan magnet?

titta lite på tva och ja tycker priserna e höga om man tittar vad en tank liknande dom ja har fast med vvb i..
då lönar de sig kanske köpa en ny tank å byta ut den ena.. men förlorar man vatten volym då i tanken om det sitter en vvb i?
om man gör detta kan man inte installera den och plugga vvb i panna och även shunten?

Redigerat:
rotel skrev:
de låter smart.. hur kopplar man detta då å vart hittar man en sådan magnet?

titta lite på tva och ja tycker priserna e höga om man tittar vad en tank liknande dom ja har fast med vvb i..
då lönar de sig kanske köpa en ny tank å byta ut den ena.. men förlorar man vatten volym då i tanken om det sitter en vvb i?
om man gör detta kan man inte installera den och plugga vvb i panna och även shunten?
Magnet hittar du på Gooogle ;)

Mill du bereda tappvarmvatten i tanken gör du det bäst i en slingtank. Du förlorar ingen ackkapacitet i och med detta.

Har du tagit reda på vilket pris du får betala för veden i framtiden. Får du betala 400/kubikmeter som en del är det bara dumt att satsa på ved. Det finns inga sniklösningar för vedeldning utan det kostar en hel del. Jag skulle fråga någon annan röris om den nuvarande börjar ställa krav på dig.

tack.. nja jag å en till köper ca 24 kubik fast mått var för ca 4000-4500 så det blir lite arbete bara sen har jag en som ja tar av i nödfall som tar 250 kr kubiken vet inte om ja kommer billigare undan än så..
jag funderade på bergvärme först men dehar nog sina nackdelar me

rotel skrev:
tack.. nja jag å en till köper ca 24 kubik fast mått var för ca 4000-4500 så det blir lite arbete bara sen har jag en som ja tar av i nödfall som tar 250 kr kubiken vet inte om ja kommer billigare undan än så..
jag funderade på bergvärme först men dehar nog sina nackdelar me
Det var inte dyrt!

I Norrbotten betalar man mella 5500 och 7000 per trav..

då ska ja nog fortsätta me ved =) de e väl de billigaste man kan ha i värmekostnad va?

Det tycker jag du ska göra. Elda billigt nått år och lägg undan till en ny anläggning. Men se till att skaffa ny rörmokare, jävla sätt att inte kunna sälja timmar.. Han får väl prissätta därefter då..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.