Tog bort radiatorn idag pga en renovering. Såg inte någon packning i varken radiatorn eller kopplingen. Undrar om det ska finnas en packning eller den tätar sig ändå?

Bifogar bilder

• En hand håller en koppling från en radiator utan packning, omgiven av vita och metalliska ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiatorventil utan packning, kopplad till två rör ovanför en blå handduk, med skiftnyckel i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Radiatoranslutning utan packning sedd ovanifrån, visar insidan av kopplingen i samband med renovering.
    Skapa konto
  • Radiator med avlägsnad koppling, visar frånvaron av packning vid röranslutningen, mot en bakgrund av vitt och beige interiör.
    Skapa konto
Finns det att köpa någon annanstans? Hittar inget för privatpersoner. Min packning jag ska ha bör vara ca 24mm utv mått.

Lämpligt att tillverka en egengjord av glasfiber eller gummi?

Tack för hjälpen!

Krilleman
Det ser ut att sitta en packning här:

Gängad röranslutning med svart packning, markerad med en grön pil.
Skapa konto

Krilleman Krilleman skrev:

[bild]
Känns som metall. Men ja det ser ut att sitta nått där. Ska se om jag får bort något med kniven innan jag monterar tillbaka det nästa vecka. Har beställt en packning i värsta fall

Krilleman Krilleman skrev:

[bild]
Det var en packning där men en väldigt sliten sådan! Satte dit en ny o allt funkar utan problem👌

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.