Vårt hus är målat med röd oljetäcklasyr, men detaljer som vindskivor, knutarna, brädorna närmast fönstren är ju vitmålade.
Nån som vet vilken typ av oljefärg man bör ha där, som är tålig? Går vad-som-helst-bra ?
Eller helt enkelt oljetäcklasyr där också?
Det röda kommer såklart målas om med oljetäcklasyr.
Förresten, är Caparols grejer bra?