Intet Intet skrev:
Glöm inte att dra dit kvarterets småbarn också. Dela sedan ut hundradollarsedlar.
Hehe nä men tack för ditt svar. Hade det inte varit för blomrabatterna så hade jag nog gjort som du tänker. Nu kännse som sagt bättre att det sprids ut. Det finns redan naturligt i vår miljö.

RoTe RoTe skrev:
Sånt ska man inte ha mot huset pga fukt. ;)
Håller med. När jag ska dränera huset får rabatten hitta en ny plats. 😉

Går det inte att byta fönstren inifrån istället?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Går det inte att byta fönstren inifrån istället?
Det går utmärkt att byta inifrån.
Men vi anser att våra befintliga fönster sitter onödigt långt in och vi vill ha de nya fönsterna längst med ytterkanten. Eternitplattorna hamnar då i vägen för att montörerna ska komma åt materialet bakom.
Så vi hade 3 alternativ.
-Fortsätta ha det som vi har det nu.
-Sätta dit ett mindre fönster och det blir glipor som måste tätas.
-kapa bort en rämsa av eterniten och få det precis som hi vill ha det.

Utvändiga fodret är i mycket dåligt skick med rostiga spikar som syns igenom färgen så allt utvändigt behöver skalas bort oavsett hur vi gör. Så det kändes bäst för oss att göra på det här viset.

Diamantklinga. Och skydden du nämnde i trådstart.

• Gilla
kim2715
  • Laddar…
Fönster skall inte sitta för långt ut.
För mig känns det hål i huvudet att riskera hälsan för att flytta ut fönstren enbart för utseendets skull.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Fönster skall inte sitta för långt ut.
För mig känns det hål i huvudet att riskera hälsan för att flytta ut fönstren enbart för utseendets skull.
Ingen har sagt något om att sätta fönster för långt ut eller riskera någon hälsa. Jag vidtar mer åtgärder för att skydda mig än vad som egentligen behövs.
Jag riskerar troligen mer problem av all vegetabilisk olja som jag får i mig via maten än vad jag gör av att få lite damm på en engångsoverall som jag sedan slänger.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.