2 992 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
vilken luft/vatten ska man välja?
Funderar skarpt på att byta ut min gamla panna som utrustats med pelletsbrännare till en luft-vatten-värmepump. Frågan är bara vilken man ska välja i denna djungel. Har haft en kille här som ska ge mig pris på en IVT Air 70/IVT 290. Absolut bäst enligt honom, men han är ju partisk. Någon här som har erfatenhet av just denna i jämförelse med andra?
Mecaterm alla gånger ,
Kolla bara på alla gamla pumpar som säljs på Blocket jag vet flera personer som köpt 10-15 år gamla pumpar och dessa går som klockor.
konkurrenternas pumpar återfinns på tippen.
Kolla bara på alla gamla pumpar som säljs på Blocket jag vet flera personer som köpt 10-15 år gamla pumpar och dessa går som klockor.
konkurrenternas pumpar återfinns på tippen.
Grannen satte in en CTC EcoAir Villa tillsamman med en CTC CTWi och han är onekligen nöjd, blev lite paff då jag hörde prislappen som jag tycker var ganska låg (Jag har räknat på en NIBE tidigare) - Installerat och klart av en rörfirma av medelstorlek - 95.000:- efter ROT och då hamnade det nya system ca 5 meter från den tidigare pannan enligt kundens önskemål.
För dom pengarna tycker jag att det verkar lovande!? Vet inte vad marknaden säger om CTC och jag antar att jag får mer info när vintern väl kliver på.
För dom pengarna tycker jag att det verkar lovande!? Vet inte vad marknaden säger om CTC och jag antar att jag får mer info när vintern väl kliver på.
Klicka här för att svara