Hej!

Jag har en innerdörr som jag behöver montera en låscylinder i för att kunna låsa med nyckel. Behöver ett kralligare lås, dvs inte simplaste innerdörrlåset, utan någon nivå över.

Det står Assa 1503 på låshuset.. Jag har sökt runt men är osäker på vilken låscylinder som passar. Kan någon tipsa? 😊
 
Purre
Bilder?
 
Purre Purre skrev:
Bilder?
Ja ursäkta.. här kommer de!
IMG_1927.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1928.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Purre
Om du nu inte har något lås sen tidigare och vill ha samma nyckel så Assa D12 eller D13 går bra. Skillnaden är om man vill ha kopieringsskyddad nyckel eller inte.
 
Purre
Ja den kommer passa med de fyra hålen och cylindern kommer kunna vridas runt.
Kan bli problem att hitta en tillräckligt djup cylinderring ev.

Sen det där 1503 tror jag mer är något tillverkningsnummer än modellnummer. Skruvar du bort låshuset kan det ev stå något annat på det.
 
Låshuset är ett assa 565 och en vanlig oval låscylinder med en komplett vredsats blir bra.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.