4 537 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Vilken lågprishustillverkare skulle du välja?
Hejsan!
Vi har tittat på Smartchoise lite men inget av de två alternativen som visas känns rätt för oss. Vi letar ett 1 1/2 plan i gammal stil men det är svårt att hitta leverantörer som bygger hus som ser "gamla" ut. Ni har gjort en egen ritning och skickat in till dom eller? Hur blev ni bemötta och hur ser prisbilden ut?
Vi har tittat på Smartchoise lite men inget av de två alternativen som visas känns rätt för oss. Vi letar ett 1 1/2 plan i gammal stil men det är svårt att hitta leverantörer som bygger hus som ser "gamla" ut. Ni har gjort en egen ritning och skickat in till dom eller? Hur blev ni bemötta och hur ser prisbilden ut?
Jag tycker det är lite orättvist att varna för ett husföretag för hur de byggde för 25 år sedan. Bla material och tillvägagångssätt har ju ändrats en del. Det kan ju också ha varit hantverkarna som klantat sig, som de gör även i "vår tid". På den tiden var det ju andra byggnormer också.
De plus många andra företag har med all säkerhet ändrat/förbättrat sig sen dess. För det är ju med husbygge som med allt annat, det som verkade bra då tycker vi idag är dåligt. Det vi tycker är bra idag kommer säkert att klassas som stenålderstänkande och dåligt om 25 år.
De plus många andra företag har med all säkerhet ändrat/förbättrat sig sen dess. För det är ju med husbygge som med allt annat, det som verkade bra då tycker vi idag är dåligt. Det vi tycker är bra idag kommer säkert att klassas som stenålderstänkande och dåligt om 25 år.
Jag hatar dig inte! *S* Men jag tycker det var ett rätt så underligt "skämt" att skriva "akta er för LB-hus" och sen berätta varför, hur skulle man kunna förstå att det var ett skämt? ??? Tycker inte det verkade ett dugg skämtsamt, däremot så tar jag inte så stort intryck av en varning om hur man byggde för 25 år sedan... Vårt Myresjöhus som vi skall köpa ha ingen fuktspärr under kaklet i badrummet, men det vet jag att ett flertal hus byggda på 60-70 talet saknar. Men det har trot eller ej inte blivit några skador under!lindis skrev:Oj, vad folk tog åt sig!
Det var faktiskt menat mest på skoj.
Hade det inte varit för att Älvsbyhus säljare ägde tomten vi ville ha, så hade vi nog suttit i ett LB-hus idag. Det var mitt förstahandsval.
Jag hoppas att alla ni som byggt hus är nöjda med era respektive byggen. Jag ska tala om att jag trivdes mycket bra i mamma och pappas hus under de 20 år jag bodde där!!!
Hoppas att ni kan förlåta mitt skämt - visst förstår jag att mycket har förändrats de sista 25 åren. Jag är en levande LB fantast - måste man inte vara det om man är född och uppvuxen i Bromölla där även LB-hus kommer ifrån!
Hata mig inte, jag är inte så korkad i verkligheten!!
Kramar
Linda
Åh Labela jag har tittat på ert hus tidigare, det verkar u jättefint!
Måste bara fråga, tittade på er sida om ekonomi, och saknade en post för grunden på huset. Ligger den med i någon annan post eller har den bara inte kommit med?
Lycka till i fortsättningen!
Lycka till i fortsättningen!
Vi bor i en smålandsvilla som vi lågprishandlade för 2.6mille
...och skulle välja samma hustillverkare igen. Kan inte tänka mig ett stabilare hus - har varit helt förskonat från överraskningar de första 3 åren. Jag har jämfört en del byggdetaljer med andra husleverantörer och har blivit förvånad över hur pass gediget vårt hus är.
Exempelvis så är det inte standard tydligen att ha en plåtläpp över samtliga fönsterfoder på gavlarna?? något som vi har men inte jämnåriga systerhus från samma koncern??
Exempelvis så är det inte standard tydligen att ha en plåtläpp över samtliga fönsterfoder på gavlarna?? något som vi har men inte jämnåriga systerhus från samma koncern??
Sofia! Har kollat in era bilder. Fint hus! Har du någon planlösning att dela med dig av?sofia skrev:Vi har inte byggt något av deras hus,utan Trivselhus. Jag förstår inte varför fler gör det,funkar hur bra som helst. Vi har gjort "för mycket tillval", dvs bytt köket till ek från Tibrokök,rosfria varor,annan och bättre maskiner från tvätt,lagt in ek 2stav oljad i vadagsrummet,ryggåstak,29 st spåttlysen,2 kakalde bad,en en hel del....Som sagt så trodde vi först på en kalkyl för mycket för våran del,räknade med en 2 mille,med tomt (95.000) vatten avlopp osv.Samt så har vi anlitat själv,målare,kakel och avlopps grej,nu flyttar vi in i helgen (fattar inte detta) och våran kalkyl hamnade på 1.8 mille!!!
Måste erkänna att jag aldrig anat ugglor i mossen innan ovanstående skrevs, så till dennes försvar får väl sägas att den ev. marknadsföringen/reklamen iaf. har varit diskretDreams skrev:
//Christina.