Det borde finnas en samlingstråd för köksluckeidentifiering men jag kunde inte hitta någon gemensam tråd så här kommer en till i mängden.

Vet någon vad dessa luckor är för köksmodell? Jag behöver komplettera med några nya luckor så alla ska alltså inte bytas ut. Jag hittade gamla klisterlappar om att stommarna är Marbodal men kan inte hitta just dessa luckor så det kanske är möjligt att de kommer från någon annan leverantör.
Vitt kök med träbänkskiva, diskho och luckor utan fasad kant. Möjligtvis Marbodal utan bekräftat modellnamn.

Det närmsta jag hittat är Marbodal Lindö på bilden nedan men de har en fasad kant i hörnet av spegeln som jag inte har på mina luckor...
Kökslucka med spegelfyllning, liknande Marbodal Lindö men utan fasad kant i hörnet, sett framifrån med röd markering i hörn.

BirgitS
Marbodal, liksom andra kökstillverkare, byter ju ut sina luckmodeller då och då så det kan ju vara en av de luckor de har haft tidigare i sortimentet. Vad som är populärt varierar ju med åren.

Det kan ju också vara luckor från någon som säljer utbytesluckor till befintliga stommar, t.ex. Härjedalskök.

BirgitS BirgitS skrev:
Marbodal, liksom andra kökstillverkare, byter ju ut sina luckmodeller då och då så det kan ju vara en av de luckor de har haft tidigare i sortimentet. Vad som är populärt varierar ju med åren.

Det kan ju också vara luckor från någon som säljer utbytesluckor till befintliga stommar, t.ex. Härjedalskök.
Jag har inte hittat deras tidigare modeller listade online, vet du om de finns eller om man måste kontakta en distributör? Jag gissar att dessa är monterade ca 2015.

BirgitS
Jag såg inte till någon lista med tidigare luckor när jag kollade på Marbodal tidigare i år. Men du kan ju besöka någon Marbodal-butik och höra dig för.

För att sy ihop tråden ifall någon letar i framtiden:

Jag fick svar från en distributör att det är Öland-serien jag har. Men Marbodal bytte sin vita kulör 2020/2021 från NCS S 1002-Y till den vitare NCS S 0500-N så man får specialbeställa om man behöver ha den äldre kulören och detta går snart inte att göra längre.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Det går att låta någon firma sprutlackera luckorna om du inte skulle hinna få den äldre kulören.

Novaflex.se har en liknande lucka som heter Koster se bild.
Vit kökslucka med enkla paneler, från Novaflex.se, modell Koster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.