Snart är det dags för ett nytt kök i vårt nya hem. Det finns en uppsjö av köksleverantörer och nu tänkte jag ta hjälp av er.
Vi har varit och fått det uppritat av två återförsäljare hos Ballingslöv och snart är förslaget från Smedstorp också klart. Vi är intresserade av ett vit kök. Ett L-kök med köksö (http://forum.byggahus.se/planloesningar/74675-foerslag-pa-planloesning.html). Prisförslag hos Ballingslöv landade på ca 100.000:-
Vilka förslag har ni? Givetvis är pris och kvalitet viktigt.
Jag kan inte hitta så mycket skrivit om Smedstorp, förutom att de marknadsför sig mycket för sina förvaringslösningar.
Vi har varit och fått det uppritat av två återförsäljare hos Ballingslöv och snart är förslaget från Smedstorp också klart. Vi är intresserade av ett vit kök. Ett L-kök med köksö (http://forum.byggahus.se/planloesningar/74675-foerslag-pa-planloesning.html). Prisförslag hos Ballingslöv landade på ca 100.000:-
Vilka förslag har ni? Givetvis är pris och kvalitet viktigt.
Jag kan inte hitta så mycket skrivit om Smedstorp, förutom att de marknadsför sig mycket för sina förvaringslösningar.
Skulle kollat in snickarbyggt...........
Har pm:at dig ett förslag
Har pm:at dig ett förslag
Kvik eller Ikea.
Vi valde Kvik (Mirto)men hade idag med facit i hand tagit Ikea...
Fick offert från balingslöv men dom trilskades med prisuppgifter och lika var det från Noblessa,
Däremot så är Kvik och Ikea helt transparanta vad det gäller priser.
Christer
Vi valde Kvik (Mirto)men hade idag med facit i hand tagit Ikea...
Fick offert från balingslöv men dom trilskades med prisuppgifter och lika var det från Noblessa,
Däremot så är Kvik och Ikea helt transparanta vad det gäller priser.
Christer
Varför Ikea istället för kvik?hp2035 skrev:
Leveranssäkerhet...
Jag är otroligt nöjd med Kvik köket och det bemötande vi fick från Kvik Värmdö, Men det känns som Ikea har en bättre logistik.
Jag har iof inte handlat kök på Ikea men en hel del annat har det ju blivit och då har det inte klickat många gånger...
I vårat köksbyte så var det INTE några kritiska delar som inte levererades i tid, men det är rätt jobbigt att ha hantverkare uppbokade om köket sen inte dyker upp.
Vidare kan jag rekomendara att köpa till stommontering så att man får köket levererat i färdiga moduler klara för montering.
Försöker skicka med en bild på det nästan färdiga köket...
Jag är otroligt nöjd med Kvik köket och det bemötande vi fick från Kvik Värmdö, Men det känns som Ikea har en bättre logistik.
Jag har iof inte handlat kök på Ikea men en hel del annat har det ju blivit och då har det inte klickat många gånger...
I vårat köksbyte så var det INTE några kritiska delar som inte levererades i tid, men det är rätt jobbigt att ha hantverkare uppbokade om köket sen inte dyker upp.
Vidare kan jag rekomendara att köpa till stommontering så att man får köket levererat i färdiga moduler klara för montering.
Får man fråga hur mycket på ett ungefär ert kök kostade i delar, inkl. stommontering? Om inte, hur mycket betalade ni extra för att få stommontering?hp2035 skrev:
Fina luckor! Är det som Ikeas Ädel men riktigt vit istället, lär det bli en vända till kvik. Det andra va också fint!hp2035 skrev:Leveranssäkerhet...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken bergvärmepump ska jag välja? Nibe, CTC, Bosch eller Thermia
Värmepumpar -
Tips från Husqvarna-ägare – vilken modell ska jag välja?
Robotgräsklippare -
Vilken färg ska vi välja till trappan?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken av dessa 230 mm vinkelslipar ska jag välja?
Verktyg & Maskiner -
Vilken kabeldimension bör jag välja?
El