30 408 läst ·
39 svar
30k läst
39 svar
Vilken jord till gräsmatta
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Stämmer detta. Ringde också och kollade. Litet lass odlingsjord upp till 500 kg = 500:-. Stort upp till 750 kg = 1184:-H hammeron skrev:
Lilla lasset är ju fortfarande väldigt prisvärt och med tanke på kvaliteten på produkten är det fortfarande billigt.
Om man vill ha 750kg, kan man då köpa två små lass istället och få det 184:- billigare?Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Du får köra två gånger då, men det verkar rimligt…eller orimligt egentligen. Vad är det som lurar bakom det högre kilopriset för större lass. Kundservicen kunde inte svara på det, men höll med om att det verkade konstigt.tensiden skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 66 inlägg
Nån som köpt jord på Renova i Marieholm i år och kan berätta vad priset ligger på för en fylld släpkärra just nu?
Om de fortfarande tar 1184kr åker jag hellre marginellt längre till Åkericentralen i Alingsås där de tar 600kr (och erbjuder en så fin service som prisuppgifter på hemsidan!).
Om de fortfarande tar 1184kr åker jag hellre marginellt längre till Åkericentralen i Alingsås där de tar 600kr (och erbjuder en så fin service som prisuppgifter på hemsidan!).
Medlem
· Västra Götaland
· 66 inlägg
Nu har jag pratat med Renova. Aktuellt pris är 1200kr för 501-700kg matjord och 500kr för 1-500kg.
Medlem
· Västra Götaland
· 66 inlägg
Jag frågade inte varför, de verkar ju ha kört på den prismodellen ett tag. Jag antar att de vill styra folk mot att boka transport om de ska ha mycket. Å andra sidan blir det ju dubbelt jobb med lastningen, om någon vill ha 700kg och bestämmer sig för att köra två gånger istället för att ta allt i ett svep.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden