Hej!
Har köpt ett växthus/redskapsbod/fikahus från Solhagagarden: Växthus-redskapsbod-fikahus.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är en länk till sidan:
http://solhagagarden.com/produkt/redskapsbod-amp-vaxthus/4590/
Skillnaden är att vårat är lite större, det är nästan kvadratiskt.
Problemet är hur vi ska göra grunden... :confused:
"Instruktionen" är minst sagt enkel - finns som pdf på sidan - och här är en bild på hur de "visar" hur man gör:
Stommen.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill dock ha det mer rejält än att lägga det på några stenar i marknivå...frågan är bara hur?
Ställa det på plintar...men hur? Det ska ju vara ett "hål" för odling på halva ytan och halva ytan är trädäck.
Det problemet har de själva enkelt undvikit genom att göra golv i hela växthuset på bilden de visar...
Jag har aldrig gjutit eller murat något och tycker det verkar besvärligt och geggigt... Något i trä...men hur?
Tacksam för bra input och inspiration! :D
 
  • Växthus - skiss.PNG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min erfarenhet är att det bara kommer in rotogräs i växthus där man odlar direkt i marken. Jag skulle sätta golv där också och odla i krukor istället.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.