Jag tänker - efter att ha ändrat mig hundratalet gånger - värma endast 2 - 3 golvvärmeslingor via vatten och värma resten av huset via ventilationssystemet. Jag har ett hus med ganska stort energibehov och tänker därför klara det återstående energibehovet med vedeldning i någon form.

Jag har hittat Nibes 410 P men jag skulle helst vilja ha en lägre modell (pga takhöjd) och med en större ack.tank. som kan ta emot energi från vedeldning (äldre kombinationspanna). Det vore ju inte fel en effektivare pump heller.

Mvh

Comfortzone!

Vår kommer den 26 September, den kramar ut dubbelt så mycket energi än de konventionella pumparna....

Comfortzones CE 50, har precis installerat våran førra fredagen. Hur enkelt som helst att installera den, tyckte jag iaf och slapp dærmed installationskostnaden på åtskilliga tusenlappar.

Ja tyvärr så bygger vi ju om och får nya radiatorer samt ventilationskanaler så den installationen kommer vi nog inte undan......just nu i helgen hållr vi på och tillverkar pannrummet ( våtrumsförfarande och golvbrunn), så det är mkt med alltikring.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.