10 906 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Vilken förbränningstoalett
Sida 1 av 2
Vilken förbränningstoalett ska skaffa en till landet .
Dom jag tittar på nu är Toamoa pris kring 23000 kr alternativ Incinolet , det jag läst mig till i tester mm så verkar Incinolet vara ett inarbetat gammalt bra märke och Toamoa mindre bra i tester som i och för sig är ett antal lår gamla .
Berätta ni som har erfarenheter av modellerna och gärna ni som har dom senare modellerna som är uppdaterade med åskskydd nyar kretskort osv ....
Dom jag tittar på nu är Toamoa pris kring 23000 kr alternativ Incinolet , det jag läst mig till i tester mm så verkar Incinolet vara ett inarbetat gammalt bra märke och Toamoa mindre bra i tester som i och för sig är ett antal lår gamla .
Berätta ni som har erfarenheter av modellerna och gärna ni som har dom senare modellerna som är uppdaterade med åskskydd nyar kretskort osv ....
Imgen koll på de modellerna, men har en Cinderella i fritidshuset. Fick med den i "köpet" och var initialt rätt skeptisk. Men det funkar över förväntan med bara ett fåtal mindre användarrelaterade incidenter. Så konceptet som sådant kan jag iallafall rekommendera
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Vi har en Cinderella. Funkat finfint i 4-5 år. Hade lite problem nu i somras men fick bra hjälp från ett lokalt serviceställe.....
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Det var ett "kretskort som brände", tror jag....plötsligt slutade den bara fungera alls.... Trodde först det var en säkring som gått.....
Tydligen inte ett unikt problem, men inte direkt vanligt heller.... Kostade Ca 4k att laga men då passade vi på att byta brännare som tydligen är slitdel....
Tydligen inte ett unikt problem, men inte direkt vanligt heller.... Kostade Ca 4k att laga men då passade vi på att byta brännare som tydligen är slitdel....
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Annars har det funkat skitbra (no pun intended)... Till och med lillkillen har klarat av den han var ca fem när vi skaffade den.....
Toamoa och Separett Flame är i princip samma toalett och tillverkas på samma ställe. De hade på de tidiga modellera stora problem med att värmen brände sönder det mesta; fläkten, kretskort osv. Nu ska detta vara åtgärdat på de nyare modellera. Svensk byggd rakt igenom.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
5år gammal cinderella classic bytt 2 förbrännings element samt 1 kretskort trots att jag bara använder cinderellatoan 3 månader om året. Jag har gjort rent allt efter cinderellas instruktioner. Skräp. Köp ej skiten!Q qvintus4 skrev:Vilken förbränningstoalett ska skaffa en till landet .