3 200 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilken fogmassa till springa bakom fönsterbleck som sitter vid glaset
Jag har vita kittade träfönster, men längst ner sitter det ett bleck istället för kit
Blecket sitter med 3-4mm avstånd från glaset där man fyllt med omålat linoljekit gissar jag
Det har börjat spricka och lossna
Det har hållt rätt länge så tänkte köra med linoljekit igen om det inte är helt tokigt?
Är det ok att lämna linoljekitt omålat där?
Slipper helst måla då jag bara ska fixa just springorna
Blecket sitter med 3-4mm avstånd från glaset där man fyllt med omålat linoljekit gissar jag
Det har börjat spricka och lossna
Det har hållt rätt länge så tänkte köra med linoljekit igen om det inte är helt tokigt?
Är det ok att lämna linoljekitt omålat där?
Slipper helst måla då jag bara ska fixa just springorna
Produkter som diskuteras: "linoljekit"
Äkta linoljekitt
Tillverkat av rå linolja och krita
67 kr inkl moms
Läs mer
Linoljekitt är alltid rätt.
Det behöver inte målas, men då förkortas livslängden avsevärt.
Har du vanliga träfönster med stållist nedtill så brukar det finnas en gummilist mellan glas och plåtprofil, men den blir gammal och dålig den också så prega ner så mkt kitt du kan.
Det behöver inte målas, men då förkortas livslängden avsevärt.
Har du vanliga träfönster med stållist nedtill så brukar det finnas en gummilist mellan glas och plåtprofil, men den blir gammal och dålig den också så prega ner så mkt kitt du kan.
Tack! Vilken är egentligen det "moderna" alternativet till linoljekitt? Latex/akrylfog?Oldboy skrev:
Finns speciell latex för utomhusbruk så den ska funka (bruka behöva målas över)L Linda Anderson skrev:
Annars någon fogmassa som är en MS polymerbaserad, alt silicon för utomhusbruk. Bara man inte fogar med silicon mot trä är det lugnt!
Med vänlig hälsning, fremax
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden