P
Hej ja nu har jag brespacklat hela vardagsrummet nu återstår bara att måla? min undring är. vilket märke ska jag välja?? har tittat på alcro jag har av den uppfattningen av att ska jag lägga ner pengar på något så är det färgen?? har ni någon annan uppfattning? ska jag grundmåla?? eller räcker det med två påstryckningar? vet ni vart man kan få tag i hyffsad billig färg. alcro nordsjö beckers. är väldigt tacksam för svar mvh

Alcro är bra, och Nordsjö. Två strykningar räcker, om du inte väljer limegrön eller cerise, som kräver grundmålning.

I synnerhet tak tycke rjag att jag får måla fem ggr och det blir ändå randigt, så hade jag en målare som gjorde det på två ggr...

Jovall skrev:
I synnerhet tak tycke rjag att jag får måla fem ggr och det blir ändå randigt, så hade jag en målare som gjorde det på två ggr...
Du har använt för lite färg.
Har varit med om samma sak efter jag målade en av mina lägenheter. Använd rikligt med färg och ett bra fabrikat.
Flera målare jag pratat med säger att det är det är lätt hänt att det blir flammigt och ser skitigt ut om man använder för lite färg.

Mitt tak i min nuvarande lägenhet är målat med mycket färg och ser bra ut.

Kan också vara så att du har/hade ett sandfärgsgrängat tak. Då kan du få måla rätt många lager innan det blir jämnt. Använd isf t ex beckers lätt tak eller liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.