Doffe skrev:
Har ni funderat på om ni verkligen ska ha kakel överhuvudet taget? för om fogen har samma färg som kaklet så kan man ju lika gärna måla vitt.
Fogen är ju faktisk även till för att skapa kontrast.
Strunta i kakel :o ;), nu du skämta med mig...
För mig blir det definitivt en skillnad även om fogen är vit. Kaklet är glansigt och fogen är ganska matt... Och jag skulle gärna vilja ha just den effekten att fogen inte är så tydlig och framfusig. Jag vill tona ner fogarna, inte ha det som en kontrast.
Kakelbitarna är så små (5x5 cm) och jag vill inte ha ett spindelnät på väggarna...

byggimpert skrev:
Har tyvärr ingen hemsida, men däremot bilder från vårt badrum med vitt kakel och ljusgrå fog, jag antar att det inte går att lägga in en bild här på forumet utan hemsida men om du skickar din mailadress i ett PM till mig så kan jag maila bilderna till dig :)

MVH/Christina.
Tack för bilderna! Det är jättefint, och jag funderar mer och mer på att byta bort det till ljust grå... Men är som jag skrivit tidigare lite rädd att det blir ett spindelnät till kakel. Varje kakelbit är bara 5x5 cm...

VeronikaP skrev:
Tack för bilderna! Det är jättefint, och jag funderar mer och mer på att byta bort det till ljust grå... Men är som jag skrivit tidigare lite rädd att det blir ett spindelnät till kakel. Varje kakelbit är bara 5x5 cm...
Det tror jag, allvarligt talat, faktiskt inte att det blir. Jag var själv rädd för detsamma och valde vit fog till vitt kakel till slut, efter mycken vånda och tvärtemot alla råd förstås...... behandlade fogen med något som heter "Sten och fogskydd" direkt och peppar, peppar hittills har det funkat OK, MEN jag skulle nog ha tagit ljusgrått om jag gjort om det idag.
Jag skickar en bild på det vita kökskalet med vit fog så får du se ;)

MVH/Christina.

byggimpert skrev:
Det tror jag, allvarligt talat, faktiskt inte att det blir. Jag var själv rädd för detsamma och valde vit fog till vitt kakel till slut, efter mycken vånda och tvärtemot alla råd förstås...... behandlade fogen med något som heter "Sten och fogskydd" direkt och peppar, peppar hittills har det funkat OK, MEN jag skulle nog ha tagit ljusgrått om jag gjort om det idag.
Jag skickar en bild på det vita kökskalet med vit fog så får du se ;)

MVH/Christina.
Tack för bilderna!
Ytterligare superfina bilder! Vilket härligt kök!
Och vit fog är jättesnyggt!!!! Men jag kanske inte ska gå mot alla råd jag får... Troligtvis blir det grått!
Hur länge har ni haft den vita fogen?

pelle.mia skrev:
Byggimperiet: Jag skulle också vilja se den där bilden/bilderna!!!
Jag har också bilder på vitt kakel och ljusgrå fog, tagna i vårt badrum - om Ni är intresserade....
Skicka ett direktmeddelande till mig med Er mailadress så skickar jag dem "pronto" :D

/Mia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.