Vilken Rusta färg tror ni detta är?
Vi har tagit bort ett element i det rummet och behöver fylla i med lite färg just där, men minns inte vilken färg vi har använt...
Har skrivit upp det någonstans men hittar inte vart..
Det är en färg från Rusta, lite grön/grå.
(Bild 1)

Och nästa fråga, jag är lite sugen på att måla den ena väggen grön, tror ni det skulle bli snyggt?
Och vilken färg tror ni skulle passa?
Lite sugen på att testa "Morning haze"
(Bild 1 & 2)

Tips på snygg lampa att ha bakom soffan eller sittandes på väggen i det hörnet?
(Den fula lampan står bara där tillfälligt )
(Bild 2)

• Olika närbilder av väggar med varierande textur och belysning, en med en öppen spis och trädetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum, kattklätterträd, soffa, kuddar, öppen spis, träbjälkar, text "Måla denna vägg grön".
    Skapa konto
  • Inomhusmiljö, vardagsrum, persienner, fönster, träbjälkar, belysning, läderfåtölj, text "Denna vägg". Möbler i mörka toner.
    Skapa konto
BirgitS
Det är omöjligt att svara på vilken kulör det är när det sker via en kamera och en skärm som båda två kan ha färgfel. Färger ser t.ex. olika ut på mina två bildskärmar och när det gäller dina bilder så ser färgen på samma vägg olika ut på olika bilder.

Om du kan få loss ett par cm stor bit med den önskade färgen så kan du ta med den till en butik för att jämföra.

Om det har gått några år sen du målade så är det ju inte säkert att Rusta har kvar samma kulör.

• Gilla
DropDeadMyLove
  • Laddar…
DropDeadMyLove DropDeadMyLove skrev:
Vilken Rusta färg tror ni detta är?
Vi har tagit bort ett element i det rummet och behöver fylla i med lite färg just där, men minns inte vilken färg vi har använt...
Har skrivit upp det någonstans men hittar inte vart..
Det är en färg från Rusta, lite grön/grå.
(Bild 1)

Och nästa fråga, jag är lite sugen på att måla den ena väggen grön, tror ni det skulle bli snyggt?
Och vilken färg tror ni skulle passa?
Lite sugen på att testa "Morning haze"
(Bild 1 & 2)

Tips på snygg lampa att ha bakom soffan eller sittandes på väggen i det hörnet?
(Den fula lampan står bara där tillfälligt )
(Bild 2)
Bild 1: 7 olika kulörer ser det ut som.
Bild 2: Nja för grönt med tanke på allt brunt. Kanske om taket målas vitt.

• Gilla
DropDeadMyLove
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är omöjligt att svara på vilken kulör det är när det sker via en kamera och en skärm som båda två kan ha färgfel. Färger ser t.ex. olika ut på mina två bildskärmar och när det gäller dina bilder så ser färgen på samma vägg olika ut på olika bilder.

Om du kan få loss ett par cm stor bit med den önskade färgen så kan du ta med den till en butik för att jämföra.

Om det har gått några år sen du målade så är det ju inte säkert att Rusta har kvar samma kulör.
Tack för svar
Det är stenvägg så det går tyvärr inte att få bort någon bit.. Får åka till Rusta och kolla om de har några färgprover att ta med hem.
Och det är målat för 2 år sedan.

K Kane skrev:
Bild 1: 7 olika kulörer ser det ut som.
Bild 2: Nja för grönt med tanke på allt brunt. Kanske om taket målas vitt.
Det är olika ljus och olika väggar, men samma kulör målat i lika många lager :)
Hela huset går i liknande färg som taket då det är mycket bjälkar osv, så blir inget bra att måla om taket.
Jag har försökt hittat bilder på gröna väggar och liknande golvfärg som jag har, för att se om det blir snyggt. Men har inte hittat något än
Kanske för att det blir fult xD

BirgitS
Nordsjö har (i alla fall hade) en app för mobil och platta som man tar en bild med och sen kan man färglägga väggen på bilden. Det kanske underlättar för dig.

• Gilla
DropDeadMyLove
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nordsjö har (i alla fall hade) en app för mobil och platta som man tar en bild med och sen kan man färglägga väggen på bilden. Det kanske underlättar för dig.
Tack :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.