RtZ skrev:
Nu startar du dock tråden så här och det var därför jag skickade lite länkar som exempel;
Ja det var inte meningen att vara dryg på något sätt men eftersom priserna inte var skitbra så tänkte jag väl mest om det hade blivit något missförstånd. Inget illa menat på något vis alltså.

Tack för tipsen på butiker! Hittade 150 Turbo med L-BOXX på ebay.de men det var dyrt tyckte jag 459€.

Redigerat:
iSnobben skrev:
Nej GEX 150 Turbo var snarare dyrare :( Turbon med L-BOXX hos svenska näthandlare har jag inte hittat någon tyvärr. Men jag tror nästan att det får bli en 125-150 istället. Tror att den passar mig bättre då det verkar svårt att misslyckas. Verkar svårare att slipa snett liksom + att den är billigare. Eller?
Kan vara ett klokt val, du kommer att bli nöjd även med avverkningen då du inte testat turbon. Du vet inte heller om att du missar möjligheten att polera bilen. :)
Men, det är svårt att klara sig enbart med turbon då de är stor och ganska klumpig, själv har jag tre olika excenterslipar för olika ändamål.

Tyckte jag läste någonstans att man kunde polera bilen även med 125-150 AVE?

iSnobben skrev:
Tyckte jag läste någonstans att man kunde polera bilen även med 125-150 AVE?
Du behöver rotationen för att det ska bli bra.

Liten instickare då, finns det något alternativ till turbon ? rotex 150 har la samma funktioner, sen har la makita en. Finns det bara dom som har osillering och slip i ett ?

Nimajneb skrev:
Du behöver rotationen för att det ska bli bra.
Hm nu blir man ju velig igen :) Men det är ju inte polera bilen jag ska göra i första hand. Det brukar jag överlåta till proffsen ;) Jaja jag får kolla med farsan om dom har några bra priser med L-BOXX helt enkelt :) Hur har du lyckats sälja in hos frugan att du behöver tre excenterslipar?

iSnobben skrev:
Hm nu blir man ju velig igen :) Men det är ju inte polera bilen jag ska göra i första hand. Det brukar jag överlåta till proffsen ;) Jaja jag får kolla med farsan om dom har några bra priser med L-BOXX helt enkelt :) Hur har du lyckats sälja in hos frugan att du behöver tre excenterslipar?
Hon bestämmer sig vad som skall göras och jag ojjar mig att det är helt omöjligt utan det o det verktyget. ;) vi lever lixom i symbios på den punkten :)
Sedan vill hon ju även ibland jobba själv och hon tex tokvägrar att köra med turbon då den är lite otymplig, tjurig o tung så det gör det även enklare att skaffa lite nättare maskiner. (har även en Rotex90 och en vanlig 125 enhandsexcenter från festool som hon uppsakattar båda två)

Okej det är där jag gör fel för det är jag som hittar på alla projekt också... ;)

R
iSnobben skrev:
Ja det var inte meningen att vara dryg på något sätt men eftersom priserna inte var skitbra så tänkte jag väl mest om det hade blivit något missförstånd. Inget illa menat på något vis alltså.

Tack för tipsen på butiker! Hittade 150 Turbo med L-BOXX på ebay.de men det var dyrt tyckte jag 459€.
Kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att retas lite! :)
Men jag läser diskussionen med stort intresse! Hade nog helst velat ha en Rotex, men anser den vara för dyr.. :(

Ni som har GEX 150 Turbo; det ser ut som att den saknar dammuppsamlare och är det något ni i så fall saknar?

Ska kolla på ebay.de

RtZ skrev:
Kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att retas lite! :)
Men jag läser diskussionen med stort intresse! Hade nog helst velat ha en Rotex, men anser den vara för dyr.. :(

Ni som har GEX 150 Turbo; det ser ut som att den saknar dammuppsamlare och är det något ni i så fall saknar?

Ska kolla på ebay.de
Rotex kan du handla begagnat...

När det gäller dammpåse o turbo så är det inget jag saknar då jag ALLTID har dammsugaren påkopplad, även om jag jobbar utomhus. Samma sak för mina andra slipar.

• Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
...tänk vad man lär sig i träsket :)
Men jag tycker ändå att det skulle ha varit smidigt att slippa släpa på dammsugaren.

R
RtZ skrev:
För min del står valet just nu mellan GEX 150 Turbo och Feistool ETS 150 EQ-Plus. Feistool har ingen turbo men känslan att köra den är väl ett +? Vilken polerar bäst bilen?

[länk]

[länk]
Ets är en jättefin maskin som är lätt att hantera och kommer i systainer.
turbon avverkar bättre samt du kan polera bilen med den.

R
Det funkar alltså inte alls att polera med ETS? :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.