W WiZCoke skrev:
Jag har hittat Greenworks G40GC Garden Cart som verkar tänkbar, men svårt att hitta någon som säljer den i Sverige fortfarande (flera verkar ha gjort det tidigare men vill inte längre):

[länk]
Finns på amazon.se ser det ut som:
https://amzn.eu/d/0bDShR7b
Leverans inom typ 14 dagar 🙂

• Gilla
WiZCoke
  • Laddar…
Då har jag en följdfråga på Amazon-beställning där varan inte går via Amazon utan direkt från deras marketplace-säljare (i detta fall ett enmansbolag i Lettland utan någon tidigare feedback).

Hur långtgående ansvar har Amazon om varan inte dyker upp eller inte är det som beskrivits? Har någon upplevt att ett sådant "strul-case" lösts bra av Amazon?

W WiZCoke skrev:
Hur långtgående ansvar har Amazon om varan inte dyker upp eller inte är det som beskrivits?
Betala med kreditkort så kan du rikta samma krav till kreditkortsföretaget som du kan rikta mot säljaren.

hsd
Det var väl någon som köpt en minigrävare som var mindre än utlovat och inte fått upprättelse

Amazon har hittills hanterat reklamationer mycket bra, i min något ringa erfarenhet. Sajter som Alibaba är det värre med. Det var väl därifrån som den omtalade grävmaskinen var köpt?

• Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
hsd hsd skrev:
Det var väl någon som köpt en minigrävare som var mindre än utlovat och inte fått upprättelse
Det var väl Alibaba, inte Amazon?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
hsd
Fairlane Fairlane skrev:
Det var väl Alibaba, inte Amazon?
Ja det stämmer 🥴

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.