Nu är det inget nytt inköp...

Makita slagskruvdragare! helt outstanding. nu kan man slå knut på sig själv och dra elaka skruv med fel hand i konstiga ställningar. Bästa verktyg som finns.

Jahapp, eftersom min sladdborrmaskin som jag köpte (en äkta meec) var så patetiskt klen så var jag tvungen att köpa något annat.
Så det fick bli en naken Hitachi DS14DBL. Borstlös motor och 54nm mjukt moment. :)

3515-ds14dbl-zoom.jpg

images

+

images

=

%21BosptBgBmk%7E$%28KGrHqQH-CwEuYw1oB-IBLodq+rWP%21%7E%7E_1.JPG
Fan va dyrt d är å kola på ebay närr man har tagi någfra klunkar................ :blushing: .. .

ja vet inte va jaa ska h a den tilll men den är ju så snyugg......

Redigerat:
HAHAHAHA!!!
Skalman, du är min nya idol d^_^b

Haha, min stavning var ytterst intressant ser jag nu...... :D

Fick tag i en begagnad Bosch GNF 35 CA spårfräs till rätt pris häromdagen. Perfekt eftersom jag just ska påbörja renovering av rum på bottenplan i stenhus.

Mikael_L
skalman1 d^_^b

Blev det den 18'e dragaren nu?
:D :D

Eeeehhhh, jag orkar inte hålla ordning på det längre.... :)

Fast jag ska göra mig av med bosch 10,8:an illa kvickt, mer o-skön maskin har jag inte använt tror jag.

Hör av dig om du vill sälja!
Vet inte varför jag behöver en sån, men jag har ju ingen :D

Edit; inser att jag snart är på skalmans nivå igår.... Men för sjutton!!!! Skruvdragare kan man aldrig ha nog av!

Redigerat:
V8dc skrev:
Hör av dig om du vill sälja!
Vet inte varför jag behöver en sån, men jag har ju ingen :D

Edit; inser att jag snart är på skalmans nivå igår.... Men för sjutton!!!! Skruvdragare kan man aldrig ha nog av!
Du hast eine PM. :cool:

Hmm...Skalis har ju seglat upp som ett första klassens psykfall i och med denna tråd. Det har liksom blivit ställt utom allt tvivel nu. Till för några veckor sedan hade denna tvångströja ungefär 20 skruvdragare men inte rinnande vatten i huset!

Är det bara skruvdragare som missbrukas på detta sätt? Eller finns det 7 cirkelsågar i förrådet också?

Mathias, hur många av varje maskin får man ha? Jag har åtskilligt, bland annat 6 spikpistoler, 4 handöverfräsar, 6 cirkelsågar (men bara tre handhållna), osv, osv. Ändå tycker jag att jag hör till de mer sansade i det här delforumet.
Samtidigt har jag ett tak som läcker in vatten. Men det är under pågående åtgärd.

Edit: 22 par skyddsglasögon, är det OK? :)

d^_^b:D

Jag kan stolt meddela att jag bara har 2 cirkelsågar, och jag har aldrig haft fler än 3 skruvdragare samtidigt. :)

Om jag har fler nörd områden?
Hmmm, jag har bytt mobiltelefon 5 gånger på ett år, fast 3 av dom har gått sönder och resten har varit gediget usla på andra sätt.
Fast nu har jag en bra. d^_^b

Fast anledningen till att jag bytt skruvdragare så ofta är att dom flesta är köpta skitbilligt i tyskland och har sedan sålts på tradera.
Flera stycken har jag gått med vinst på, trots att dom använts några månader.

T.ex dewalt 10,8:an jag hade, köptes ny för 1100:- och såldes beg. för 1300:-

Redigerat:
mattiasp skrev:
Mathias, hur många av varje maskin får man ha? Jag har åtskilligt, bland annat 6 spikpistoler, 4 handöverfräsar, 6 cirkelsågar (men bara tre handhållna), osv, osv. Ändå tycker jag att jag hör till de mer sansade i det här delforumet.
Samtidigt har jag ett tak som läcker in vatten. Men det är under pågående åtgärd.

Edit: 22 par skyddsglasögon, är det OK? :)
Jag tror att gränsen går någonstans vid 8 innan man behöver fundera på varför det sitter madrasser på väggarna.

skalman1 skrev:
d^_^b:D

Jag kan stolt meddela att jag bara har 2 cirkelsågar, och jag har aldrig haft fler än 3 skruvdragare samtidigt. :)

Om jag har fler nörd områden?
Hmmm, jag har bytt mobiltelefon 5 gånger på ett år, fast 3 av dom har gått sönder och resten har varit gediget usla på andra sätt.
Fast nu har jag en bra. d^_^b

Fast anledningen till att jag bytt skruvdragare så ofta är att dom flesta är köpta skitbilligt i tyskland och har sedan sålts på tradera.
Flera stycken har jag gått med vinst på, trots att dom använts några månader.

T.ex dewalt 10,8:an jag hade, köptes ny för 1100:- och såldes beg. för 1300:-
Jamendåså då kanske inte det är helt kört för dig.....;) d^_^b

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.