4 073 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Vilken Beckers fasadfärg?
Hej,
Dags att måla fasaden. Panelen är grundad och målad en gång på fabrik. Nu ska jag måla en gång till innan det är färdigt.
Kommer nog använda Beckers färg, då den är enkel att få tag på och ligger bra till i pris.
Alternativen:
Expo 825 kr / 10l
Easy 925 kr / 10l
Max 1140 kr / 10l
Det lutar åt antingen Max eller Expo. Ved jag kan se är fördelen med Easy att man inte behöver grunda. Men det är ju redan gjort.
Är max färgen värd 30kr/l extra?
Dags att måla fasaden. Panelen är grundad och målad en gång på fabrik. Nu ska jag måla en gång till innan det är färdigt.
Kommer nog använda Beckers färg, då den är enkel att få tag på och ligger bra till i pris.
Alternativen:
Expo 825 kr / 10l
Easy 925 kr / 10l
Max 1140 kr / 10l
Det lutar åt antingen Max eller Expo. Ved jag kan se är fördelen med Easy att man inte behöver grunda. Men det är ju redan gjort.
Är max färgen värd 30kr/l extra?
Hur ser ditt hus ut? Lättåtkomligt, buskar och skit ivägen eller är det högt som tusan?
Det är ju tre olika produkter med olika egenskaper så som livslängd, kulörstabilitet, lätthet vid ommålning osv.
Det är ju tre olika produkter med olika egenskaper så som livslängd, kulörstabilitet, lätthet vid ommålning osv.
Eftersom du har en helt ny panel så föreslår jag att du prioriterar lite dyrare färgval. Billigare akrylatfärger typ expo skulle jag använda till en panel som redan blivit målad ett par gånger eller hus som jag inte vill / behöver lägga ner speciellt mycket på. Easy är mer eller mindre en täcklasyr-typ, så dels är den onödig när panelen redan är grundad, och dels så har den kortare livslängd än akrylatfärger.
Klicka här för att svara