11 282 läst ·
42 svar
11k läst
42 svar
Vilken bank tillåter mig att göra vad jag vill med mina pengar?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Per 30-dagars period.b_hasse skrev:Är köpgränsen per vecka/månad/år?
Du borde skaffa ett kreditkort som ger 1% tillbaka.
Jag har Statoil MasterCard med kreditgräns 50 000:-, men vill man handla mer så är det bara att betala in pengar i förväg (det är alltid samma OCR-nummer). På det man betalar i förväg får man dessutom 1.56% årsränta (dagsnotering oktober 2014).
Jag har hört att OKQ8 har ett kort som är ungefär lika bra som Statoils kort.
Har ett Statoil mastercard också.
Mitt problem är inte att hitta ett annat sätt att kunna handla utan jag vill helt enkelt kunna använda mitt Visakorto oavsett som är kopplat direkt till ett konto utan begränsningar sålännge täckning finns.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ja precis, under en 30-dagars period.Beltis skrev:
Det är inte så konstigt som det låter.
Tycker också banken borde vara mer tillmötesgående. Jag har trots allt väldigt mycket kontakt/affärer med dom.
Problemet är att det bankkontor jag har och framförallt min personliga kontakt är rätt knepig, hade en annan tidigare som det gick att resonera med. Får byta kanske.
Alltså om du handlar så mycket på kortet så tycker jag du skall ta och få tillbaks lite på det du handlar för.
Skaffa ett kort som amex platinum eller annat som ger dig poäng på alla köp, och så betalar man alla vanliga räkningar med det också, blir väldigt mycket poäng på det viset.
Är det firmakort så kör man med eurocard guld utan några som helst limits.
Skaffa ett kort som amex platinum eller annat som ger dig poäng på alla köp, och så betalar man alla vanliga räkningar med det också, blir väldigt mycket poäng på det viset.
Är det firmakort så kör man med eurocard guld utan några som helst limits.
Möjligen är det någon regel som ställer till det med den modellen, 180 000= 20 000 euro, EU-regel?hantverkare1 skrev:
Jämför med att det fram till bara ett par år sedan gick att betala räkningar via internetbanken även lördag, söndag, julafton osv, nu går det bara "bankdagar".
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det finns massor med kreditkort men jag vill att pengarna dras från kontot direkt.FRS05 skrev:
Det borde inte vara för mycket begärt?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Kan vara så, men då bör väl banken ha sagt det?Fotografen skrev:
Man kan väl betala räkningar även på Julafton?
Går det inte att få ett kort till från SEB?
Jag har både visa och mastercard kopplat till mitt bankkonto som vanliga betalkort i Swedbank, inte kreditkort.
Dock så har jag aldrig varit i närheten av 180 000kr på en 30 dagars persiod, inte ens när jag byggde huset.
Jag hade ju annars satsat på något SAS kort eller liknande där man kunde samla poäng, med den omsättningen på kortet så är det ju lätt en thailandsresa om året gratis...
Jag har både visa och mastercard kopplat till mitt bankkonto som vanliga betalkort i Swedbank, inte kreditkort.
Dock så har jag aldrig varit i närheten av 180 000kr på en 30 dagars persiod, inte ens när jag byggde huset.
Jag hade ju annars satsat på något SAS kort eller liknande där man kunde samla poäng, med den omsättningen på kortet så är det ju lätt en thailandsresa om året gratis...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jo, jag kan som sagt säkert få en hel hög med kort, men tycker inte det ska behövas.
Dom kort man samlar poäng på är väl kreditkort, eller?
Dom kort man samlar poäng på är väl kreditkort, eller?
Vissa är det, tror det ska finns några som man kan knyta till bankkontot.hantverkare1 skrev:
Kreditkorten riskerar du ju att få samma problem med då det finns begränsningar för hur mycket du kan betala in via internetbanken, så ur det syftet har du ju inte någon glädje av dem.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ok. Jag får kika om jag hittar något.
Vill ej ha kreditkort då jag får ytterlighare en faktura att hålla på med.
Vill ej ha kreditkort då jag får ytterlighare en faktura att hålla på med.
Hej, är inga problem att nyteckna visakort på swedbank, jag fick mitt för någon månad sedan, de envisas med att skicka ut mastercard, stod i Shanghai med mitt mastercard som inte funkade, när jag hade pratat klart med banken så kom det ett visakort i posten några dagar senare.Demmpa skrev:
Däremot får man inte dessa kort automatiskt utan man måste be om dem.