7 310 läst ·
38 svar
7k läst
38 svar
Vilka maskiner är du mest glad över att du har?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Förutom standard-grejer (Makita mutterknacken är nog mest välanvända exvis men så är det ju för dom flesta nästan), så här är några bubblare som jag är "mest förvånad över att jag är så nöjd med":
Cyklon - skönt slippa tänka i termer av antalet påsar som kommer gå åt om jag dammsuger upp nåt istf sopa ihop det.
Press - grejer man inte fick isär/ihop med slägga och svett glider isär/ihop så fint så fint
MFT-klon - en dålig klon, men hålen är perfekt layout på. Man kommer på fler och fler användningsområden för hål i arbetsbordet. Blir nog ett riktigt MFT nån gång.
Verktygsvagnar - ordnüng är tydligen viktigare för mig än jag trodde. Att få dedikerade platser för alla grejer som åker omkring från ena ytan till andra gör jättemycket för arbetsglädjen.
Cyklon - skönt slippa tänka i termer av antalet påsar som kommer gå åt om jag dammsuger upp nåt istf sopa ihop det.
Press - grejer man inte fick isär/ihop med slägga och svett glider isär/ihop så fint så fint
MFT-klon - en dålig klon, men hålen är perfekt layout på. Man kommer på fler och fler användningsområden för hål i arbetsbordet. Blir nog ett riktigt MFT nån gång.
Verktygsvagnar - ordnüng är tydligen viktigare för mig än jag trodde. Att få dedikerade platser för alla grejer som åker omkring från ena ytan till andra gör jättemycket för arbetsglädjen.
Husqvarna AM310 robotgräsklippare 😃
Bosch GKT55 GCE sänksåg med skenor - Man blir så glad av resultatet varje gång!
Bosch GOP 10,8V multimaskin - Oumbärlig i vissa lägen!
Men dessa verktyg är ju såklart ingenting om man saknar grunduppsättningen...
Bosch GKT55 GCE sänksåg med skenor - Man blir så glad av resultatet varje gång!
Bosch GOP 10,8V multimaskin - Oumbärlig i vissa lägen!
Men dessa verktyg är ju såklart ingenting om man saknar grunduppsättningen...
Håller med till stor del.iSnobben skrev:
En AM 330X sköter gräset här.
Sänksågen är guld värd (precision/spånhantering)
Multimaskinen (också GOP10,8V) likaså.
Sen kan jag ju inte förneka att jag ler lite inombords när det skjuts spik med Senco Fusion.
Ingen maskin... men tumstocken är nog det verktyg jag använder mest...
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 145 inlägg
Några favoriter som jag verkligen inte hade velat klara mig utan är (i ingen inbördes ordning) korslaser, multiverktyg, sänksåg och handöverfräs; alla dessa löser problem eller uppgifter så mycket bättre eller enklare än eventuella alternativ.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
- Snöslunga - 200 kvm att skotta och kontorsrygg, så Mr Ariens är min bästa vän.
- Skruvdragare - Att dra massor av skruv manuellt är inte roligt
- Datorer - För att hitta information och styra saker automatiskt eller på distans
Datorn är nog det verktyg som används mest och jag är mest glad över.
Utan dator/ internet skulle det vara svårt att få fram bra fakta om alla andra verktyg man äger eller vill köpa , samt att det finns en väldigt bra kunskapsbank man kan gå till när man har problem med sitt hus...
Utan dator/ internet skulle det vara svårt att få fram bra fakta om alla andra verktyg man äger eller vill köpa , samt att det finns en väldigt bra kunskapsbank man kan gå till när man har problem med sitt hus...