Hej,
Vi skall nu bygga hus och kan inte bestämma oss för vad för kök vi skall ha. Än så länge har vi uteslutit Ek kök.
Har ni några tips på vad som är snyggt om man har ek golv, rostfria vitvaror samt köksbord i ek med klädda stolar (antingen i beige eller cauppochino/nogat färg)
Vad blir snyggast i längden?
Mvh Willan
Vi velar fram och tillbaka mellan vitt kök (med ekskivor)och björk. Vi vill ha ett modernt kök, men det får inte upplevas kallt.
Vi skall nu bygga hus och kan inte bestämma oss för vad för kök vi skall ha. Än så länge har vi uteslutit Ek kök.
Har ni några tips på vad som är snyggt om man har ek golv, rostfria vitvaror samt köksbord i ek med klädda stolar (antingen i beige eller cauppochino/nogat färg)
Vad blir snyggast i längden?
Mvh Willan
Vi velar fram och tillbaka mellan vitt kök (med ekskivor)och björk. Vi vill ha ett modernt kök, men det får inte upplevas kallt.
Vi tänkte köra med släta björkluckor, typ Ikea Nexus och absolut inte rostfritt. Visst är det trendigt, men fy så opraktiskt.
Men om man har råd att byta kök vart tionde år sä där så kan man hoppa på trender
Hörde att 70-talet med mörka luckor och avocadofärgade spisar är på väg tillbaka 
Men om man har råd att byta kök vart tionde år sä där så kan man hoppa på trender
Föreslår ett Ballingslövkök, luckor antingen lackade ljusgula eller nougat, alt ekluckor. Lackade i färg istället för vita för att inte bryta mot nougat/beige stolar, Ek för att följa upp golvet. Vill ni ha ett modernt kök kan ni välja bort spegelluckor, välj istället släta med breda handtag i rostfritt stål. Jag föreslår att ni undviker björk för att inte blanda träslag, det ger lätt ett rörigt intryck. Ballingslöv har en snygg eklucka, tror den heter birka, som med fördel kan kombineras med rostfria vitvaror och ekgolv. Modernt just nu är att välja liggande vitrin i frostat glas, och kanske en glasskiva istället för kakel bakom bänken. Lycka till
Är ju dessvärre själv helt såld på "vitt" kök, därmed inte sagt kritvitt utan en något tonad nyans varför inte ballingslövs gräddvita nyans som jag tycker är riktigt lyckad. Den graden av kulörstyrka tycker jag står sig i längden, att välja nåt mycket starkare i nyansväg skulle jag inte våga mig på, jmf. vaniljfärgen som var och varannan satte in för bara några år sedan och som nu känns ganska "ute". Tyvärr är det ju lika mycket trender i köksstilar som på kläder och har man inte råd/lust att byta så skulle jag satsa på något mer klassiskt. Dessutom så är ju den tonade vita luckan, gärna i ramspegelvariant supersnygg tillsammans med rostfritt som kontrasterar bra och blandar lite modernt med "sekelskifte", jag tycker dessutom att förslaget med ek i övriga detaljer som golv och möbler passar bra ihop, skulle personligen inte satsa på några allt för trendiga stomvarianter, typ låga, liggande överskåp utan istället utnyttja takhöjden och använda fullhöjdskåp och om det finns möjlighet/tillräckligt med skåputrymme istället låta någon del av köket vara helt utan överskåp för luftighetens skull. Med en sån här kombination av material/stilar samt färgschema så tycker åtminstone jag att du har superförutsättningar att ändra uttryck på köket med små medel tex. textil, mattor, lampor,accentfärger inför tex. sommar, jul o.dyl
MEN som sagt, skönheten sitter i betraktarens ögon, det finns säkert ett oändligt antal ytterligare varianter som andra tycker är lika snygga/snyggare
MVH/Christina.
MEN som sagt, skönheten sitter i betraktarens ögon, det finns säkert ett oändligt antal ytterligare varianter som andra tycker är lika snygga/snyggare
MVH/Christina.
Hej,
Nu har vi valt kök. Det blir HTs snygga ek kök "EK Kvadrat" med rostfria socklar, grå/svarta bänkskivor med rostfri kant samt snygga rostfria hantag. Till detta elektrolux rostfria vitvaror (men AEGs fläktkåpa - ursnygg!)
Detta kommer bli toppen!
mvh willan
Nu har vi valt kök. Det blir HTs snygga ek kök "EK Kvadrat" med rostfria socklar, grå/svarta bänkskivor med rostfri kant samt snygga rostfria hantag. Till detta elektrolux rostfria vitvaror (men AEGs fläktkåpa - ursnygg!)
Detta kommer bli toppen!
mvh willan
BUMBI! Finns en ny sorts rostfritt som ska vara bättre att hålla rent.... :
AndersG!
Man kan nog inte räkna med att dagens vitvaror håller mycket mer än 10 max 15 år.. Så om man tröttnat på rostfritt är det bara att ta vitt(eller vad som är modernt då)...
Man kan nog inte räkna med att dagens vitvaror håller mycket mer än 10 max 15 år.. Så om man tröttnat på rostfritt är det bara att ta vitt(eller vad som är modernt då)...
"Man kan nog inte räkna med att dagens vitvaror håller mycket mer än 10 max 15 år.. Så om man tröttnat på rostfritt är det bara att ta vitt"
Om man tänker spendera 10-15 år med att putsa finger och näsavtryck så... Men "De Gustibus Non Est Disputandum"
Om man tänker spendera 10-15 år med att putsa finger och näsavtryck så... Men "De Gustibus Non Est Disputandum"
Klicka här för att svara
