7 988 läst ·
14 svar
8k läst
14 svar
Vilka husfirmor har priset utsatt??
jag har förstått att ingen småhusleverantör lämnar ut pris.
dels för var i landet huset skall levereras samt vad levereras ?
hjältevad älvsby smv där väljer du färgen sen är allt likadant.
men på ett trivsel,myresjö eksjö,värsåsvilla m,m där kan du göra ändringar och göra lite egna val och så.
därför tror jag att priser inte lämnas ut.
t,e,x jag säljer försäkringar och då på allrisk reseförs,olyksfall där är produkten forutbestämd,och då kan vi lämna ut priset.
men på eran pension eller bilförsäkring eller villa går inte det.just för att där är det olika utgångs utföranden.
där är nog orsaken.
men på ett trivsel,myresjö eksjö,värsåsvilla m,m där kan du göra ändringar och göra lite egna val och så.
t,e,x jag säljer försäkringar och då på allrisk reseförs,olyksfall där är produkten forutbestämd,och då kan vi lämna ut priset.
men på eran pension eller bilförsäkring eller villa går inte det.just för att där är det olika utgångs utföranden.
där är nog orsaken.
Jag vet det där! Jag frågade VILKA som lämnar pris, Inte varför de INTE gör det. Håll dig till trådfrågan tack.nybyggd skrev:jag har förstått att ingen småhusleverantör lämnar ut pris.
där är nog orsaken.
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
I vår jämförelse över hustillverkare uppger 34 av Sveriges hustillverkare sina priser på de billigaste respektive mest sålda husmodellerna. http://www.byggahus.se/artiklar/jamforelse-hustillverkare-2010
....men ett pris i en prislista är inte ett relevant pris eftersom det alltid finns variationer såsom transportavstånd, grundläggningskostnader, val av inredning etc.helixa skrev:
Det ÄR ett hantverk man köper som är unikt och kostnadsspecifikt för varje byggarbetsplats.
Alla husleverantörer lämnar såklart pris, men oftast först efter att ha tagit reda på mer fakta om det aktuella bygget.
En generell prislista för hela landet med byggplatser med helt olika förhållande anser jag är oseriöst. Sådana firmor vill man helst inte ha att göra med.
precis min åsikt åxå.volvo skrev:....men ett pris i en prislista är inte ett relevant pris eftersom det alltid finns variationer såsom transportavstånd, grundläggningskostnader, val av inredning etc.
Det ÄR ett hantverk man köper som är unikt och kostnadsspecifikt för varje byggarbetsplats.
Alla husleverantörer lämnar såklart pris, men oftast först efter att ha tagit reda på mer fakta om det aktuella bygget.
En generell prislista för hela landet med byggplatser med helt olika förhållande anser jag är oseriöst. Sådana firmor vill man helst inte ha att göra med.
ett gemensamt pris över hela sverige kan man nog bara få om man köper en big mac *L*
Ursäkta mig.
Det handlar inte om Varför vissa _inte_ har det eller att priset inte kan sättas inom rimliga gränser, utan bara rakt upp och ner: " Vilka har priset utsatt" . Det är så enkelt
Alla vet att priserna är svåra att sätta ut och att det är flera faktorer som påverkar det slutgiltiga priset. Denna tråd var till för en ren listning av företag som har priset utsatt på sina websidor.
Det handlar inte om Varför vissa _inte_ har det eller att priset inte kan sättas inom rimliga gränser, utan bara rakt upp och ner: " Vilka har priset utsatt" . Det är så enkelt
Alla vet att priserna är svåra att sätta ut och att det är flera faktorer som påverkar det slutgiltiga priset. Denna tråd var till för en ren listning av företag som har priset utsatt på sina websidor.
Klicka här för att svara