De flesta har ju inget pris utsatt men vilka vet du om som har det??
Jag känner bara till älvsbyhus, smålandsvillan, floods trähus och Foamsystem...

Kanske finns flera :-)

björklidenhus

Fiskarhedensvilla

Mammuthus skickar med priser med deras katalog =) hittade inte på nätet men fick på posten idag. Jääättefina timmerhus. Mkt bra priser oxå

Man bör kanske tillägga vad för pris som presenteras av leverantören.
Bla Fiskarhedenvillan visar priset på materialsatsen, som avser en hög brädor med med lite tillbehör.

jag har förstått att ingen småhusleverantör lämnar ut pris.
dels för var i landet huset skall levereras samt vad levereras ?
hjältevad älvsby smv där väljer du färgen sen är allt likadant.
men på ett trivsel,myresjö eksjö,värsåsvilla m,m där kan du göra ändringar och göra lite egna val och så.
därför tror jag att priser inte lämnas ut.
t,e,x jag säljer försäkringar och då på allrisk reseförs,olyksfall där är produkten forutbestämd,och då kan vi lämna ut priset.
men på eran pension eller bilförsäkring eller villa går inte det.just för att där är det olika utgångs utföranden.
där är nog orsaken.

nybyggd skrev:
jag har förstått att ingen småhusleverantör lämnar ut pris.
dels för var i landet huset skall levereras samt vad levereras ?
hjältevad älvsby smv där väljer du färgen sen är allt likadant.
men på ett trivsel,myresjö eksjö,värsåsvilla m,m där kan du göra ändringar och göra lite egna val och så.
därför tror jag att priser inte lämnas ut.
t,e,x jag säljer försäkringar och då på allrisk reseförs,olyksfall där är produkten forutbestämd,och då kan vi lämna ut priset.
men på eran pension eller bilförsäkring eller villa går inte det.just för att där är det olika utgångs utföranden.
där är nog orsaken.
Jag vet det där! Jag frågade VILKA som lämnar pris, Inte varför de INTE gör det. Håll dig till trådfrågan tack.

helixa skrev:
Jag vet det där! Jag frågade VILKA som lämnar pris, Inte varför de INTE gör det. Håll dig till trådfrågan tack.
förlåt om du missförstod min kommentar.
jag läste vad du skrev,men upplyste eftersom många undrar över detta.
och på byggahus hjälper vi varandra inte gruffar.

Jag menar bara att vore skönt med en tråd som kunde hålla sig till det som är tänkt och inte spåra utanför...

Sådana som marknadsför sig med priset tippar jag. Flera har redan nämts, och älsbyhus kan väl läggas till.

helixa skrev:
....men ett pris i en prislista är inte ett relevant pris eftersom det alltid finns variationer såsom transportavstånd, grundläggningskostnader, val av inredning etc.
Det ÄR ett hantverk man köper som är unikt och kostnadsspecifikt för varje byggarbetsplats.
Alla husleverantörer lämnar såklart pris, men oftast först efter att ha tagit reda på mer fakta om det aktuella bygget.
En generell prislista för hela landet med byggplatser med helt olika förhållande anser jag är oseriöst. Sådana firmor vill man helst inte ha att göra med.

volvo skrev:
....men ett pris i en prislista är inte ett relevant pris eftersom det alltid finns variationer såsom transportavstånd, grundläggningskostnader, val av inredning etc.
Det ÄR ett hantverk man köper som är unikt och kostnadsspecifikt för varje byggarbetsplats.
Alla husleverantörer lämnar såklart pris, men oftast först efter att ha tagit reda på mer fakta om det aktuella bygget.
En generell prislista för hela landet med byggplatser med helt olika förhållande anser jag är oseriöst. Sådana firmor vill man helst inte ha att göra med.
precis min åsikt åxå.
ett gemensamt pris över hela sverige kan man nog bara få om man köper en big mac *L*

helixa skrev:
Håll dig till Familjeliv eller andra konstiga forum. Vafan gör det att nån svarar med fakta kring ämnet?

Äger du tråden? Nej.

Ursäkta mig.
Det handlar inte om Varför vissa _inte_ har det eller att priset inte kan sättas inom rimliga gränser, utan bara rakt upp och ner: " Vilka har priset utsatt" . Det är så enkelt

Alla vet att priserna är svåra att sätta ut och att det är flera faktorer som påverkar det slutgiltiga priset. Denna tråd var till för en ren listning av företag som har priset utsatt på sina websidor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.