Hej,

Har precis flyttat och förra ägaren visste inte vilket märke det var på köket. Någon här som kan hjälpa mig? Köket bör vara från 2006 och nedan är några detaljbilder med profilerad täcksida, nästan kvadratisk lucka med handtag samt infästning för integrerat kylskåp.

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få då vi skulle vilja komplettera med ytterligare skåp.

• Detaljbild på vit kökslucka med profilerad kant och handtag, samt infästning nära en knivmagnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt köksskåp med profilerade täcksidor och kvadratiska luckor med handtag från 2006.
    Skapa konto
  • Detaljbild av vit profilerad kökslucka och infästning för ett integrerat kylskåp från 2006.
    Skapa konto
A
Är det nyproducerat 2006 så kan det mycket möjligt vara från utlandet om det inte sitter någon märkning på någon del.

Ja, det finns tyvärr ingen märkning förutom Blum, men vad jag förstått är det flera kökstillverkare som använder de gångjärnen...

A
Blum används av många kökstillverkare i hela Europa, så det säger egentligen ingenting. När byggdes huset?

Och om du drar ut en låda - Är det Tadembox så torde det sitta en bricka med tillverkaren på sidan av lådan. Är det däremot Metabox lådor så går vi bet...

Det är en bostadsrätt och huset är från 1906 men vitvarorna är från 2006 och anar att köket också är byggt då.

Tror att det är både och men däremot har de nog aldrig satt dit brickorna...

Närbild på kökslådans skena utan brickor, ofullständig montering synlig.
Skapa konto

Öppen kökslåda med matförpackningar och saknade skruvbrickor i handtagets fästpunkter.
Skapa konto

Tuff nöt det där - Tidigare ägare har verkligen ingen aning?

Fler ställen man kan kika på:
- Klisterlapp under någon låda?
- Kika på infästningen för stommen i ryggen, vinklar eller inget alls? (IKEA's vinklar är märkta)
- Kika bakom sockeln efter dekaler
- Kika på sockelbenen efter märkning (IKEA's är märkta)
- Kika under en stomme om den är skruvad eller limmad? De klassiska IKEA skruvarna eller inget alls.
- Kika efter klisterlappar på sidan, under eller bakom en stomme då de flesta stommar från andra tillverkare kommer med ett artikelnummer och ett nummer enligt ritning.

Jag har nästan hundra på att det inte är ett Ballingslöv i vart fall då deras stomme för underskåp ser annorlunda ut.
Sen skriker inte varken täcksidorna eller de fyrkantiga överskåpen IKEA heller...
Efter 10 år kan det vara så att det blir svårt att komplettera då jag är övertygad att det kommer att bli färgskiftningar på luckorna - Dvs, dom nya kommer inte att ha samma nyans tyvärr.

IKEA är det inte i vart fall......

Tusen tack för tipsen @slacker! Hittade till slut en klisterlappar långt in under ett av bänkskåpen. Visade sig vara ett Marbodalkök så ni var helt riktigt på rätt väg.

Vi tänkte lacka om befintliga luckor så förhoppningsvis kommer färgskiftningarna inte vara något problem.

Etikett under bänkskåp som bekräftar köket är från Marbodal, planerat för omlackering.
Skapa konto

• Gilla
vojma och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.