2 901 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilka fönstertillverkare har kampanj nu? Var hittar jag bra priser?
Hej,
jag har tagit in offert på PVC-fönster till mitt hus, och de såg mycket bra ut. Men, jag känner att jag fullt ut vill undersöka möjligheten att köpa svenska träfönster, genom att ta in offerter även på det.
Jag vet att våra svenska fönstertillverkare har lite segt nu, och därför är det säkert en del rabatter på gång om man kollar runt. Jag har ingen preferens, utan kan köpa från de flesta så länge det är treglas vridfönster.
Så jag vore väldigt tacksam för tips på var jag ska vända mig! Listpriser har jag, och dem har jag redan avfärdat. Det är ganska mycket fönster, och kostar långt över 100 kkr....
Tacksam för hjälp!
Mvh
Johan
jag har tagit in offert på PVC-fönster till mitt hus, och de såg mycket bra ut. Men, jag känner att jag fullt ut vill undersöka möjligheten att köpa svenska träfönster, genom att ta in offerter även på det.
Jag vet att våra svenska fönstertillverkare har lite segt nu, och därför är det säkert en del rabatter på gång om man kollar runt. Jag har ingen preferens, utan kan köpa från de flesta så länge det är treglas vridfönster.
Så jag vore väldigt tacksam för tips på var jag ska vända mig! Listpriser har jag, och dem har jag redan avfärdat. Det är ganska mycket fönster, och kostar långt över 100 kkr....
Tacksam för hjälp!
Mvh
Johan
Du kan ju kika på www.bygghemma.se, de var ju låga priser på fönster nästan hela tiden. Om du skall ha så mycket fönster som du antyder tycker jag dock att du skall be om en offert - de flesta leverantörer kan nog göra ganska mycket på sina "listpriser", det var i alla fall min uppfattning när jag köpte några fönster förra året.
Begär in offert från byggföretag och be om spec för fönster och arbete var för sig, om de undrar över denna uppdelning så hitta på något som låter bra. Det är nämligen så att företag som är kunder hos bygghandeln får sin offer direkt från fönstertillverkarens grossist som är en ytterligare mellanhand som tjänar bra på privat kunder annars. Förutsatt att det gäller många fönster och inte bara 2-3 st..
Räcker 35% på outlinefönster eller 40% på sunnerbofönster så finns det en bygghandlare i Halland som heter Gs Byggvaror. Lätta att ha o göra med, går säkert att fixa så de levereras direkt från fabrik hem till er.
Hej,
tack för svar, jag surfade runt och såg snart att de flesta verkar ha någon form av kampanj. www.bygghemma.se var bra och hjälpsamma, och levererade direkt en offert med 50 % rabatt på Outline-fönster med alufront. Dock är listpriset på mina fönster precis under 200 kkr, offerten på PVC var 60 kkr inkl. transport och den offert jag fått redan var på knappa 100 kkr.
Jag har begärt in offerter via några kontakter, på Traryd, Tanumshede och några andra varianter. Det ska bli spännande att se var det landar!
Fler tips är väldigt välkomna!
Mvh
Johan
tack för svar, jag surfade runt och såg snart att de flesta verkar ha någon form av kampanj. www.bygghemma.se var bra och hjälpsamma, och levererade direkt en offert med 50 % rabatt på Outline-fönster med alufront. Dock är listpriset på mina fönster precis under 200 kkr, offerten på PVC var 60 kkr inkl. transport och den offert jag fått redan var på knappa 100 kkr.
Jag har begärt in offerter via några kontakter, på Traryd, Tanumshede och några andra varianter. Det ska bli spännande att se var det landar!
Fler tips är väldigt välkomna!
Mvh
Johan
Klicka här för att svara