1 673 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vilka dörrkarmar köper ni?
Hej!
Jag har köpt en dörrkarm från Bauhaus. Märket är Safco Doors artikelnummer 4355129A. 68 mm tjock och kostar 549 inklusive tröskel.
Jag har monterat den och den var rak och lätt att montera, men man ser någon knagge genom lacken. Man blir lite osäker på hur det kommer att se ut om några år. Är olika fabrikat olika bra i det avseendet? Finns det annat som skiljer än priset?
Det var kul att byta dörrkarm. Första gången någonsin för mig. Vi har plastade dörrkarmar i hela huset och tänker nu byta alla.
Så, eftersom vi ska köpa fler tänkte jag fråga om det finns någon på forumet som märkt någon skillnad på olika fabrikat? Billigast kanske inte är bäst? Jag är tacksam för tips.
Hälsningar.
Jag har köpt en dörrkarm från Bauhaus. Märket är Safco Doors artikelnummer 4355129A. 68 mm tjock och kostar 549 inklusive tröskel.
Jag har monterat den och den var rak och lätt att montera, men man ser någon knagge genom lacken. Man blir lite osäker på hur det kommer att se ut om några år. Är olika fabrikat olika bra i det avseendet? Finns det annat som skiljer än priset?
Det var kul att byta dörrkarm. Första gången någonsin för mig. Vi har plastade dörrkarmar i hela huset och tänker nu byta alla.
Så, eftersom vi ska köpa fler tänkte jag fråga om det finns någon på forumet som märkt någon skillnad på olika fabrikat? Billigast kanske inte är bäst? Jag är tacksam för tips.
Hälsningar.
Jag har köpt både billiga och dyra och tyvärr är alla lika dåliga i att kvistar blöder igenom efter några år. Jag har sen dess köpt karmsidor och karmöverstycken från byggmax, helt obehandlade och målat dem själv med riktigt kvistlack (shellack, 2 lager). Detta har fungerat bra över tid (7-8 år än så länge).B Byggmes skrev:Hej!
Jag har köpt en dörrkarm från Bauhaus. Märket är Safco Doors artikelnummer 4355129A. 68 mm tjock och kostar 549 inklusive tröskel.
Jag har monterat den och den var rak och lätt att montera, men man ser någon knagge genom lacken. Man blir lite osäker på hur det kommer att se ut om några år. Är olika fabrikat olika bra i det avseendet? Finns det annat som skiljer än priset?
Det var kul att byta dörrkarm. Första gången någonsin för mig. Vi har plastade dörrkarmar i hela huset och tänker nu byta alla.
Så, eftersom vi ska köpa fler tänkte jag fråga om det finns någon på forumet som märkt någon skillnad på olika fabrikat? Billigast kanske inte är bäst? Jag är tacksam för tips.
Hälsningar.
Tack för snabbt svar.
Vilket fabrikat valde du hos Byggmax? Spelar det någon roll, tror du?
Det tar emot att handmåla när det finns så snygga fabriksmålade. Men då kan man å andra sidan välja vit kulör.
Det finns några som lovar kvistritt trä. Provade du någon sådan karm också?
Vilket fabrikat valde du hos Byggmax? Spelar det någon roll, tror du?
Det tar emot att handmåla när det finns så snygga fabriksmålade. Men då kan man å andra sidan välja vit kulör.
Det finns några som lovar kvistritt trä. Provade du någon sådan karm också?
Klicka här för att svara