Status
Inte öppen för fler kommentarer.
När jag så ofta blir påmind om denna svara tiden med bollebyggdshus, känner jag mig illa till mods, och tänker på dem som idag står inför sitt viktiga entusiastiska nya husköp, och riskerar att gå i denna omtalade byggfällan som många med mig har gjort.

Nu vill jag delge denna mycket viktiga information, till alla dem som idag tänker anlita firmor för att bygga nytt eller renovera om sitt hus.

Tro inte på den vältaliga förträffliga kvalitet och bra service som bollebygdshus menar sig tillhandahålla, i den nya desperata storsatsningen de nu gör för att överleva på den hårda konkurrensen på husmarknaden.

De är mycket duktiga valtaliga försäljare, som skickligt manipulerar sina ev. kunder, men tyvärr saknar kompetensen inom byggbranschen.

Själva har de inte några erfarenheter som snickare sedan tidigare, utan förlitar sig helt på uträkningar från inlagda program på datorn, som visat sig vara mycket bristfälliga och orsakat allvarliga felkonstruktione.

Fick också veta att de inte har egna snickare, utan söker efter de som är billigast, då får man också vad man betalar för, de mest oseriösa på arbetsmarknaden.

Försäkringsbolaget garbo som många hustillverkarna föreslår sina kunder att anlita, ingår också i denna oseriösa verksamheten!

På adresserna här nedan finns det mer samlad information:

https://www.byggahus.se/forum/members/mfransso.5430/

https://www.byggahus.se/sokresultat..._w4&cof=forid:9&ie=iso-8859-1&q=bollebygdshus

Alla ni som också råkat illa ut för dessa oseriösa företag är mycket varmt välkomna att och dela med er av just dina erfarenheter för att hjälpa till att avslöja de företag som idag obehindrat kan fortsätta bedriva sin oseriösa verksamhet, som får många allvarliga konsekvenser i vårt sårbara samhälle idag, som då också kommer till stor hjälp för många husägare och nya spekulanter på husmarknaden.

Ar ni intresserade av mer viktig detaljerad information, då kan ni meddela mig ert intresse, så delger jag detta i ett privat mail till er!

Även en personlig berättelse av mina tragiska erfarenheter med bollebyggdshus, kränkningar, personliga angrep nära till handgemäng.

https://www.facebook.com/groups/183066291807147/

Hej Tobbe 53,

Utan att vara helt säker vill jag ändå påstå att du inte kommer att få så många med dig i ditt projekt. Detta beror inte på att det saknas missnöjda kunder till bollebygds hus, tvärt om sådana finns det gott om, utan på att man vanligen erbjuder den missnöjde kunden ett mindre belopp mot att denne sedan lovar att inte uttala sig mer om bollebygdshus. Vi blev erbjudna 50.000:- för att "tiga", vilket vi givetvis inte gick med på, så jag vet vad jag talar om.
Läser du tidigare inlägg här på forumet och försöker nå författaren vill jag lova att du inte får svar från någon. Man har tidigare varit flitiga skribenter men plötsligt så upphör allt skriveri. Någon gör till och med avbön och förklarar att man numera är nöjd med sin husleverantör.

Du skall inte sluta att dela med dig av dina erfarenheter för det, Beskriv vad du varit med om, lugnt och sakligt, så kanske detta kan hindra någon från att hamna i den sits du hamnat i.

Lycka till
/MF

G
Hej!

Köpte ett "begagnat" Bollebygdshus år 2012. Huset är byggt 2006.
Sicket djävla mög! Var man än tittar, är det fel.
Ytterdörrar som är odrevade, ytterdörr som är upprôten, saknas regnskydd, badrum med cementfog, borde varit siliconfog,
elinstallationer utan dosa och kablar utan slanghölje.

Isolering på vindsbjälklag kass..............
Listan kan göras mycket längre, har dessutom inte upptäckt, alla fel ännu.

Bosse

L
Oj det var en gammal tråd, men måste ändå kommentera.
Byggde världens finast hus 2004, byggt av Bollebygdshus.
Suverän firma! Stig som var vår kontakt var väldigt seriös och proffsig.
Är idag 11 år senare fortfarande nöjd. Tiderna förändras så gjorde nog också Bollebygdshus när ekonomin blev för skral och vi kunder började pressa priserna. Man får vad man betalar för gäller alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.