10 816 läst ·
37 svar
11k läst
37 svar
Vi vill riva huset- finns det företag som köper (eller får) huset av oss och fraktar bort allt?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 341 inlägg
Jag hade en liten stuga på 30m2 i mer eller mindre rent trä som jag tog in pris på att riva. Bara den skulle kosta 40-50k att riva och deponera/återvinna.
Jag tror nog också man får räkna med offerter mot millen för en mexi-villa i Danderyd. Det är kanske inte ens säkert att det går att köra in stora och tunga bilar/maskiner i området så det blir 300 vänder med halvfulla flak.
Rivers kan du prova att kontakta för offert.
Jag tror nog också man får räkna med offerter mot millen för en mexi-villa i Danderyd. Det är kanske inte ens säkert att det går att köra in stora och tunga bilar/maskiner i området så det blir 300 vänder med halvfulla flak.
Produkter som diskuteras: "trä-rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Tack. Jag har kontaktat Rivners för en offert. Hoppas det inte blir för mycket!R Robert-san01 skrev:Jag hade en liten stuga på 30m2 i mer eller mindre rent trä som jag tog in pris på att riva. Bara den skulle kosta 40-50k att riva och deponera/återvinna.
Tack för svaret. Hur stort var grannens hus? Hoppas vi inte kommer upp i en miljon!nino skrev:
Vi kommer förmodligen bor med svarmor som bor nära. Jag ska kolla på Blocket - det är en bra ide. Det skulle klart vara lättare om en person tog allting men det verker inte alls realistiskt.Margut skrev:
Där jag bor revs härom året en brandskadad mexitegelvilla från tidigt 70-tal, enplans med källare. Visserligen var det en jättekåk på över 300 kvm men det gick på över 1,5 miljoner. Allt ska sorteras och återvinnas. Rivningen tog nån månad!
Tack för svaret! Oj kanske vår budget är redan förstörd innan vi ens börjarlegion skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vet inte om det är ”helsten” på ett mexitegelhus, men det blev bra många vändor med släp när vi rev vår fasad, ca 70 m fasad tror jag det blev för oss allt som allt.
Nu har vi visserligen en liten vagn men hade det inte gjorts så sporadiskt hade vi tagit in en container som vi gjorde till det gamla taket vi rev.
Nu har vi visserligen en liten vagn men hade det inte gjorts så sporadiskt hade vi tagit in en container som vi gjorde till det gamla taket vi rev.
Säkert orealistiskt att riva själv och köra bort med större släp men så fort du tänker container så ökar kostnaden avsevärt.richardtenggren skrev:
Vet inte om det är ”helsten” på ett mexitegelhus, men det blev bra många vändor med släp när vi rev vår fasad, ca 70 m fasad tror jag det blev för oss allt som allt.
Att köra bort 165+25m2 med släp är så orealistiskt att det inte ens finns på kartan. Blir ju minst 100 vändor till tippen. Dessutom har ju inte Danderyd nån återvinning så det blir långt att åka.