Motivera varför just du ska vinna och berätta vilka rätter eller bakverk du skulle vilja prova elvispen på.
Vinnaren utses onsdag den 17 december.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Dualitt vispen är bra, men aj så högljudd den va tidigare, tur dom uppdaterat och sänkt ljudnivån för det va verkligen hemskt. Sladdvindan är riktigt smidig.
Har själv använt Bosch vispen i några år och tycker den är smidig, tyvärr åkte den i golvet och ena visphålkaren är dålig.
Spännande hur tysta de 2 första är, nere på 75dB. Skulle lätt välja efter ljudnivå här. Tack för att ni gjorde testet!
Vi har testat elvispar och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar!
[bild]
Elvisparna vi tävlar ut är:
Smeg
KitchenAid
Dualit
Bosch
Läs testet här: [länk]
Så här tävlar du om en elvisp:
Svara på frågan:Vilken elvisp hade den högsta uppmätta ljudnivån i Byggahus test? Svaret hittar du i testet: [länk]
Motivera varför just du ska vinna och berätta vilka rätter eller bakverk du skulle vilja prova elvispen på.
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Det är Philips viva som är högljudd..(95 decibel)
Jag önska vinna den då jag lyckades köra ihop visparna på våran gamla visp, så visparmarna skrynklade ihop sej som en boll.
Det första som jag skulle vispa ihop är en klassisk chokladpudding. Då det va riktigt länge sen..
Jag bakar gärna med barnen. Hög ljudnivå gillar jag inte, så jag föredrar de vispar som är tystare.
Vi skulle nog börja med att göra goda maränger. Då krävs rejält vispande.
Sedan skulle vi nog göra bakelser med sockerkaka som bas och sedan vispad grädde ovanpå hallon och blåbär.
Jag skulle gärna vinna en Bosch. Jag har en likadan, som jag är mycket nöjd med förutom att den har nåt fel så att så fort man kommer åt bunken med visparna hamnar dom i otakt och slår i varandra. När det händer är det Boschen som låter mest...
Det första jag skulle vispa ihop vore en sockerkaka.
Philips med 95 db.
Jag är nybliven sambo. Vi hade båda varsin kass billig elvisp från Rusta med oss till det gemensamma boet. Sambon gillar att baka. Med en av dessa fina vispar kan vi ge bort våra mindre bra till scouternas loppis. Och hon kan njuta av en i bra kvalitet till baket.
En ny elvisp hade varit kanon. Elvispen vi har idag är en jag köpte när jag flyttade hemifrån för 16 år sedan.
Den har gradvis blivit sämre och bara 3 av 5 hastighetslägen fungerar för tillfället, och sedan ca 3 månader tillbaka fungerar bara ena vispen. Den ena sidan snurrar medan den andra står still.
Den är långt ifrån sin forna glans. Men har ändå klarat snurra ihop många maränger genom åren för att vara en budgetvisp köpt på Ö&B för så länge sedan.
Vi har testat elvispar och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar!
[bild]
Elvisparna vi tävlar ut är:
Smeg
KitchenAid
Dualit
Bosch
Läs testet här: [länk]
Så här tävlar du om en elvisp:
Svara på frågan:Vilken elvisp hade den högsta uppmätta ljudnivån i Byggahus test? Svaret hittar du i testet: [länk]
—--------------
Philips har den högsta ljudnivån på 95 dB.
Jag älskar att baka bröd och har nyligen tagit det vidare till sötebröd, tyvärr inser jag att matberedaren fungerar dåligt till att vispa smet och göra fluffig grädde så en riktig elvisp skulle vara fantastiskt för att sätta bakningen och imponera på familjen.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.