http://hus.toutin.com - just nu är det lite dålig fart men snart kommer byggnationen av övervåningen igång så då har jag tänkt försöka hålla den ajour!

Kul med flera nya bloggar! Vi har varit lite dåliga på att uppdatera våran, men nu ska jag strax lägga in lite mer bilder. Har bara varit så mkt nu!
Kan säga att vår besiktning gick kanon, nått litet fel som de åtgärdade direkt! Känns bra!!

http://hasseochhelena.blogg.se

yello1 skrev:
[länk]

;)

Hej,

Jag skulle gärna vilja se fler bilder på hur renoveringen av övervåningen gick till. Vi ska börja med vår övervåning till vintern är det tänkt.

Skall se om jag kan rota fram lite bilder, hursomhelst tog det 600 timmar att fixa övervåningen :wow:

yello1 skrev:
Skall se om jag kan rota fram lite bilder, hursomhelst tog det 600 timmar att fixa övervåningen :wow:
600? :O Då gjorde ni i princip allt själva va?

Nja, hade 2 st snickare, och 2 målare inhyrda, sen är förvisso inte badrummet klart på övervåningen

yello1 skrev:
Nja, hade 2 st snickare, och 2 målare inhyrda, sen är förvisso inte badrummet klart på övervåningen

Herregud! Vi ser med fram mot bilder. Massor av bilder.

yello1 skrev:
Kom på att vi hade en ventkille som drog frånluftskanaler till 3 sovrum och ett badrum, alltså 4 st ställen, det kostade 11000:-
sen hade vi en rörmokare som monterade in 6 st element (ett vid varje fönster)
Det landade på ca 22000:-

Nu har jag lagt in lite text o bilder, har nog fler bilder i en annan dator, skall kolla senare.

yello1 skrev:
Kom på att vi hade en ventkille som drog frånluftskanaler till 3 sovrum och ett badrum, alltså 4 st ställen, det kostade 11000:-
QUOTE]

vaför så många frånluftskanaler? Man brukar rekommndera max 1 i badrummet + 1 i tex klädkammare. Låter också lite dyrt för ett arbete som tar ett par timmar då det är förberett till ovanvåningen för ventilation.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.