A
Anna_H Anna_H skrev:
Att det är dyrt är dock inte TS problem.
De kan du inte svara på.
TS har inte sagt vilka avtalsförhållande som gäller eller något.

kan likaväl åligga TS att åtgärda detta

• Arg
Peternow och 1 till
  • Laddar…
A Aunty skrev:
De kan du inte svara på.

Nej.
Jag förstår inte varför du försvarar entreprenören med näbbar och klor och hävdar att TS på något vis skulle ha gjort något fel. Börjar nästan tro att det är du som kört sönder rören och vill slippa betala?
Avloppet ska inte vara trasigt i ett nybyggt hus köpt med totalentreprenad. Och jo, vi har fått veta vad som gäller, se #52.

• Gilla
Peternow och 7 till
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Nej.
Jag förstår inte varför du försvarar entreprenören med näbbar och klor och hävdar att TS på något vis skulle ha gjort något fel. Börjar nästan tro att det är du som kört sönder rören och vill slippa betala?
Avloppet ska inte vara trasigt i ett nybyggt hus köpt med totalentreprenad. Och jo, vi har fått veta vad som gäller, se #52.
hur vet du att det är en Abt?

A Aunty skrev:
hur vet du att det är en Abt?
Varför förutsätter du att det inte finns ett avtal när TS skriver att det är det?

• Gilla
HejsanSvejsanJa och 3 till
  • Laddar…
A Aunty skrev:
De kan du inte svara på.

Vad är TS?

H Huda Alhilou skrev:
Vad är TS?
TS
TrådSkaparen.
Den som skrev det första inlägget, själva frågan.

• Gilla
Huda Alhilou
  • Laddar…
H Huda Alhilou skrev:
Vad är TS?
Jag har svarat på denna fråga
Vi har total entrepenad.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
H Huda Alhilou skrev:
Jag har svarat på denna fråga
Vi har total entrepenad.
Vilket jag hade läst och kom ihåg, och sade till trollet Aunty.

Byggaren får bila upp golven och fixa allt. Se till att ni inte behöver betala för elen de kommer att behöva använda, den ska de betala. Och troligen behöver ni väl evakueringsboende också, det ska de också betala.

• Gilla
HejsanSvejsanJa
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Vilket jag hade läst och kom ihåg, och sade till trollet Aunty.

Byggaren får bila upp golven och fixa allt. Se till att ni inte behöver betala för elen de kommer att behöva använda, den ska de betala. Och troligen behöver ni väl evakueringsboende också, det ska de också betala.
riktigt så fungerar inte entreprenadjuridik vilket TS kommer bli medveten om

• Gilla
Huda Alhilou
  • Laddar…
A Aunty skrev:
riktigt så fungerar inte entreprenadjuridik vilket TS kommer bli medveten om
Och du fortsätter att utgå från att TS är problemet här och att entreprenören inte har gjort något fel..,

• Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Och du fortsätter att utgå från att TS är problemet här och att entreprenören inte har gjort något fel..,
har jag sagt det?

säger bara att det inte behöve vara så enkelt som du framstället det.
bara för att det är en totalentreprenad så är inte det per automatik generalentreprenören som ska åtgärda felet finns mycket om och men och kan lika väl hamna på byggherren.

ingen av oss vet vad som sagts och hänt

A Aunty skrev:
bara för att det är en totalentreprenad så är inte det per automatik generalentreprenören som ska åtgärda felet finns mycket om och men och kan lika väl hamna på byggherren.

Jag har inte påstått att det är enkelt? Men du förutsätter att TS kommer att få betala hela kostnaden för att åtgärda felet själv.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har inte påstått att det är enkelt? Men du förutsätter att TS kommer att få betala hela kostnaden för att åtgärda felet själv.
när skrev jag det?

A Aunty skrev:
har jag sagt det?

Jag vill bara säga dig en grej.
Huset är enligt avtalet nyckelfärdig hus med tital entrepenad avtal finns. Men hur som helst entrepenören har sagt att fe ska gorska på hur det kommer lösas.
Och enligt honom så bygfelförsäkring finns. Så jag bara hoppas att det kommer lösa det på ett bra sätt

• Gilla
Bernt Ö97 och 4 till
  • Laddar…
Men vad är du för don Quijote egentligen, skapa gärna en egen tråd om dina luftslott gällande entreprenadjuridik

A Aunty skrev:
har jag sagt det?

Du verkar diskutera rätt mycket med dig själv, det rimligaste vore nog att du skapar en egen tråd för dina resonemang.

A Aunty skrev:
har jag väl aldrig sagt?
Vi diskuterade inga specifika fel utan snarare sakfrågan.
Men aldrig att det skulle vara entreprenörens fel i så fall, nej nej det hänfaller på köparens undersökningsplikt. Ibland tror jag

Magnus E K Magnus E K skrev:
Renovering eller inte... Köper man ett hus från 1922 kan man vara hyfsat säker på att det står kvar även 2122. Köper man ett hus från 2023 är det antagligen förstört långt innan dess.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.