Ok tack för tipset!
När det gäller rabatten vet du om rabatten bara gäller den husformen som finns på bef. hus i katalogen?
Vi var nämnligen inne på ett "Seasidehus" först men vi fick inte till det - för vi är ganska säkra på hur vi vill ha själva huset och planlösningen men vi vet att vi inte får till det i dessa då just den "kryssformen" på huset som vi behöver för att det ska bli bra på tomten samt få den planlösning vi efterfrågar och den finns inte med i katalogen tyvärr.
Men vi får ta ett snack med våran säljare där.
Det här är i Södermanland.

Jo den rabatten gäller bara kataloghusen. Men jag tycker ni gör rätt; ta in offerter från så många tillverkare som möjligt, på det hus ni vill bygga och jobba vidare därifrån.

utsikten skrev:
Vi tänker ta totalentreprenad och har kollat att de ska ha denna form av avtal. Vi ska då bara behöva vända oss till säljaren vid ev problem om jag fattat rätt?
Även referenser på säljare kommer vi ta.
Som tidigare nämnt kolla upp vilka som kommer bygga huset, lika viktigt även om det är totalentreprenad. I vårt fall hade säljaren argument som "snickarna är À-hus bästa, de har fått representera À-hus i Kina..." trots dessa lovord så verksr de inte vilja fullfölja sina skyldigheter. Så kolla upp vilka som kommer bygga husen, ta reda på vilka andra hus de byggt och åk dit och prata med de kunderna. Enda sättet att få reda på verkligheten.

Tack det ska vi absolut göra!
Alla tips är välkomna för vi hatar som alla andra när det blir strul.
Vi har i vårat nuvarande hus både satt in bergvärme och totalrenoverat badrum och i båda fallen var det en hel del problem och man fick "bråka" så går det att undvika så är jag tacksam.
BERÖM!
Några jag verkligen vill berömma är däremot Tibrokök som överträffade våra förväntningar och har gjort ett fantastisk jobb i nuv. hus!

Jag bygger mitt andra hus och vi hade lite andra värderingar när vi skulle välja levernatör. Bl a la vi större fokus vid att det skulle vara energisnålt och kvalité. Sedan var det jäkligt viktigt att offerten stämde överens med slutpriset (lite likt en BMW som bara kostar 150 000 tills du vill ha stolsvärme och bekväma stolar och då är det 250 000 istället) och valet föll på A-hus. Jag är riktigt nöjd och rekommendera dem varmt till bekanta som ska köpa hus pga av den service jag fick under hela processen och att de kom med lite smarta och snygga idéer själva (utan att det blev dyrare). Eftersom jag själv har jobbat som säljare i många år så är det uppskattat. Nu vet jag inte om det är beroende på vilken ort de är verksamma i men i Norrköping har de varit toppen.

Redigerat:
Ola Skoglund skrev:
Jag bygger mitt andra hus och vi hade lite andra värderingar när vi skulle välja levernatör. Bl a la vi större fokus vid att det skulle vara energisnålt och kvalité. Sedan var det jäkligt viktigt att offerten stämde överens med slutpriset (lite likt en BMW som bara kostar 150 000 tills du vill ha stolsvärme och bekväma stolar och då är det 250 000 istället) och valet föll på A-hus. Jag är riktigt nöjd och rekommendera dem varmt till bekanta som ska köpa hus pga av den service jag fick under hela processen och att de kom med lite smarta och snygga idéer själva (utan att det blev dyrare). Eftersom jag själv har jobbat som säljare i många år så är det uppskattat. Nu vet jag inte om det är beroende på vilken ort de är verksamma i men i Norrköping har de varit toppen.
Stolsvärme och bekväma stolar är standard på bmw? :)

Hej. Vi har byggt ett A-hus och är långt ifrån nöjda. Som flertalet redan skriver här tar A-hus alla chanser de kan få till att inte ta något som helst ansvar. Dom hänvisar till leverantörerna vid reklamationer och leverantörerna hänvisar i sin tur till A-hus. Det känns som man ständigt blir runtskickad och att dom väntar ut att man ska tröttna. Dessutom håller deras standardprodukter förvånansvärt låg kvalitet. Vi har bott i vårt hus i drygt ett år och redan har båda duschslangarna börjat läcka, centraldamsugarens avstängningsknapp slutat fungera, toalettsitsarna(båda) har gått sönder, vi har flertalet kantstötta och skadade fönster som dom tycker vi ska spackla själva,kylen och frysens "märke" har släppt....etc... Och INGEN som helt respons från A-hus förutom påminnelsefakturor och mail om att vi ska betala den summa som vi enligt besiktningsprotokollet får hålla inne. Mitt råd: Bygg INTE med A-hus. Eksjöhus har jag däremot inte hört något ont om och Sävsjö Trähus är bra(dock aningen dyrare)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.