65 479 läst ·
80 svar
65k läst
80 svar
Vi bygger Villa Eksjö från Smålandsvillan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Provat att såpaskura golvet i köket så att vi kan våga sitta och äta där... väldigt odramatiskt att såpaskura!
Det är en annan yta på golvet efteråt men räcker verkligen detta? Skall skura några gånger till!
CristinaH:
Ja, vi gillar verkligen denna tapet, har valt en annan ur samma kollektion till hallen plus ytterligare två som fondväggar till sovrum på andra plan.
Logga in
Skapa konto
När man behöver tvinga in golvtiljan lite kom jag fram till att detta fungerar utmärkt och betydligt enklare än att skruva dit ett mothåll och bända med kofot.
Logga in
Skapa konto
Hej! Huset ser superfint ut! Vi har funderingar på att bygga en villa Eksjö - vart har du byggt din villa? Vi skulle vilja ställa lite frågor till dig - skulle du om du har lust vilja maila oss på karlsson_susann@hotmail.com eller
mjsteleteknik@telia.com
Tack på förhand
mjsteleteknik@telia.com
Tack på förhand
Redigerat:
Det är mycket nu, har äntligen tömt vårt radhus. Detta tog lite längre än planerat, kanske för att det varit över 30 grader i skuggan.
Vi har byggt vårt hus i närheten av Göteborg. De flesta frågor kan ni ställa här kanske är fler som är intresserade av svaren. Skicka PM annars, har inte uppe dator med mail så att jag kollar ofta just nu.
Vi har byggt vårt hus i närheten av Göteborg. De flesta frågor kan ni ställa här kanske är fler som är intresserade av svaren. Skicka PM annars, har inte uppe dator med mail så att jag kollar ofta just nu.
Hej. Ser att du har takfönster. Sitter det neranför stödbensväggen?
Fick PM som jag klistrar in i tråden (efter OK)
Hej igen!
Hur har det gått med bygget? Allt klart?
Vi är snart färdiga att skriva kontrakt och nu pekar det mot en villa Eksjö. Jag funderar över övervåningen. Vad kostade materialet till den? Säljaren skrev att man får räkna med att lägga 500 000 på en övervåning. Vi tänkte väl göra det mesta själva med en vän som är snickare, då hoppas jag det kan bli billigare...Sen tänkte vi sno ert koncept med roliga tapeter och snyggt trägolv
Några tips vi bör tänka på?
MVH/ Maja
Hej igen!
Vi är snart färdiga att skriva kontrakt och nu pekar det mot en villa Eksjö. Jag funderar över övervåningen. Vad kostade materialet till den? Säljaren skrev att man får räkna med att lägga 500 000 på en övervåning. Vi tänkte väl göra det mesta själva med en vän som är snickare, då hoppas jag det kan bli billigare...Sen tänkte vi sno ert koncept med roliga tapeter och snyggt trägolv
MVH/ Maja
Det har varit mycket arbete och jag är inte ännu klar på övervåningen, två rum är klara och inflyttade. Efter att min extra långa semester var över så tar vardagen mycket tid. Men vi har valt att ta det lite lugnt och inte bygga ihjäl oss.PAF skrev:Fick PM som jag klistrar in i tråden (efter OK)
Hej igen!
MVH/ Maja
Angående övervåningen så tog jag in snickare som byggde på takstolarna, plastade och glesade vilket var väldigt skönt att slippa göra. Arbetskostnad och material för detta var ca 75000 kr
Sedan valde jag att sprutisolera med cellulosa vilket gick på knappt två timmar... och det blev väldigt bra! Kostnad ca 25000 kr
Rörläggare drog elementrör och monterade element för en kostnad på 23000 kr för arbete och material. (lite dyrt kan jag nog tycka i efterhand)
Sedan material för golv, tak och väggar har jag inte riktigt räknat ihop ännu men ca 65000 kr
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kan inte heller se bilderna, kan du inte försöka ladda upp igen.